- 2006 -

-Túrabeszámolók- -Éves kiírás- -Mellékletek-

2006 december 10, Keressük a Mikulást - Budai hegység

Fél nyolckor indult a buszunk Százhalombattáról, a szokásos SOHO melletti helyről. Összeszedtük az embereket Tárnokon, Érden. Kilenc óra körül már a Pálvölgyi barlang parkolójában voltunk. Vártunk egy negyed órát, mivel 10-en személygépkocsival jöttek a megbeszélt helyre...

2006 november 25, Gödöllő, megyebál

2006 november 25-én került megtartásra a Pest megyei turista szakosztályok szokásos évzárója Gödöllőn, a Madách Imre Szakközépiskolában. A Dunai Finomító Természetbarát Szakosztályát 8-an képviseltük. Meglepetésünkre további három Dunai Finomítóssal találkoztunk a bálon, ősszel alakítottak egy új szakosztályt...

2006 november 11, Ingókövek - Velencei hegység

Kilenc órára beszéltük meg a találkozót Sukorón, a Néprajzi háztól nem messze levő parkolóban, a nevezetes református templomnál, ahol 1848-ban a Pákozdi csatát megelőző napon tanácskozást tartottak a Magyar Honvédsereg tábornokai. Kivételesen személygépkocsival szerveztük meg a túrát...

2006 október 14, Ősz búcsúztató - Bakony

Fél kilenckor megkezdhettük a túrát Gézaházáról. Szép őszi idő mutatkozott mára. A turistaházról már csak múlt időben lehet beszélni. Kapuján tábla, magánterület, kutyával védett. Ezt a turistaházat is elérte a végzete, úgy t?nik, privatizálták. Balról megkerülve, rétet keresztezve értünk le a Kő-árokba...

2006 október 7, Szarvasbőgés - Börzsöny

2006. október 7-én a Börzsönybe vezetett a Dunai Finomító Természetbarát Szakosztályának a túrája. 34 fő vett részt a túrán. Relatíve igen kevesen jöttünk össze, idén talán a legkevesebben. Ez betudható a MOL 15 éves megalakulására szervezett össznépi ünnepélynek Százhalombattán...

2006 szeptember 23, Gerinc túra - Mátra

26an indultunk neki a hosszabb túrának Mátrafüredről. Mivel a Bene vár környékén már többször is voltunk, a Kékesre is felmentünk erről a gerincről, most egy másik útvonalon 'hódítottuk' meg az ország legmagasabb pontját. A rövidebb túrát választókat a busz felvitte a Kékestetőre, így nekik minimális...

2006 szeptember 9, Kaptárkövek - Bükk

27-en választottuk a hosszabbik útvonalat. Pár percen belül elértük a Hór-völgy bejáratát, és elindultunk Bükk egyik legszebb sétaútján. Valamikor a középkorban fontos útvonal volt a völgy, nem véletlen, hogy két várromot, vagy inkább várhelyet, lehet felfedezni a völgy feletti ormokon: Odorvárat és Füzérkő várát...

2006 augusztus 28, Csavargás - Biai dombok

2006. augusztus 28-án a Biai dombokra vezetett túránk, hogy a jutalomtúra utáni hosszabb nyári pihenő után bemelegedjen a társaság az őszi programunkra. 40-en vettünk részt ezen a túrán. Bár majd minden évben felkerestük a Biai dombokat (hegyeket?), de minden alkalommal...

2006. július 9-15, Székelyföld jutalomtúra - Erdély

Szombaton reggel indult autóbuszunk Százhalombattáról. A szakosztályunk 46 tagja vett részt a jutalomtúrán. Menetközben felszálltak a tárnoki, érdi és budapesti tagjaink. Úgy terveztük, hogy magyar időszerint legkésőbb Bálványosra érünk este 8 órára, a Vár panzióba, ahol a szállásunkat korábban lefoglaltuk...

2006 június 16-18, Rákócziak földjén - Zemplén

2006. június 16-18-án három napos Zempléni túrán vett részt a Dunai Finomító Természetbarát Szakosztályának 36 tagja. Ezt a túrát felkészülési túrának terveztük a közelgő Székelyföldi jutalomtúrára való tekintettel. Az autóbuszunk 5 órakor indult Százhalombattáról. A túrát László tanyánál kezdtük meg...

2006 június 11, Georgiades emléktúra - Börzsöny

A MOL Rt. Dunai Finomító Természetbarát Szakosztálya 2006. június 11-én 44 fővel vett részt a Georgiades emléktúrán. A túra Perőcsényből indult, Salgóvár, Kis-Hideg hegy, Nagy-Hideg hegy, Oltárkő, Nagy-Mána bérc, Királyháza útvonalon. 19 km-t és mintegy 800 m szintet küzdött le a csapat. Az idő kedvezett a túrázóknak...

2006 május 20, Tanúhegy látogatás - Somló

A 8 sz. főúton közelítettük meg Somló bazaltkúpját, mely magányosan emelkedik ki a Kisalföld síkjából. Az eredeti kiírástól eltérően fordított irányban jártuk be mai túránk első szakaszát. Doba szélén szálltunk ki a buszból, innen kezdtük meg a kapaszkodónkat a karbantartott szőlő parcellák között...

2006 május 6, Melegmányi völgy - Mecsek

2006. május 6-án Mecsek volt az úticélunk. Szokásosnak nevezhető a Mecsek tavaszi felkeresése, hiszen valamikor évente a Pomukli túraverseny ezidőtájt került megrendezésre. Ezen a versenyen szakosztályunk több csapattal nevezett be általában, míg a versenyzést nem kedvelők túrázással töltötték el a napot...

2006 április 22, Tavasz túra - Villányi hegység

Az autóbusz 5 óra 30-kor indult Érdről, a Vörösmarty Gimnázium mellől. A tárnokiak, százhalombattaiak után még összeszedtük az Ercsiben lakó túratársainkat. Szép, napsütéses idő mutatkozott. Máriagyűd volt a mai túra kezdőpontja. Mire leértünk, a kegytemplom már nyitva volt...

2006 április 8, Vártúra - Vértes

Csókakő falu északi részében szálltunk ki a buszból. Az Országos kéken 10 perc alatt elértük Csókakő várának romjait. Egyes falrészeket helyrehoztak az utóbbi időkben, a rom így már áttekinthető, na meg az állaga hosszabb időre biztosított. A panoráma kitűnő a várból, nem csak a falu...

2006 március 18, Hóvirág keresés - Gerecse

Friss tavaszias időben kezdtük meg a túrát Lábatlanból, a múzeum mellől. Piroson hagytuk el a községet. Az út kissé csúszós volt, itt még a hóolvadás utáni állapotok uralkodtak. Itt még nem gondoltunk arra, hogy feljebb még 10-20 cm-es hóban fogunk gyalogolni. Az erdőhatár elérésekor...

2006 február 18, Télvégi csavargás - Budai hegység

Az autóbuszunk reggel 7 órakor indult Százhalombattáról. A tárnokiak, érdiek, budapestiek a szokásoknak megfelelően lettek összegyüjtve. A túrát korán elkezdtük, napsütéses időben. Ez az időjárás majdnem az egész napot jellemezte. Nagykovácsi templomaitól indultunk a zöld jelzésen. 10-30 cm-es hó borította még a környéket...