2006 február 18, Télvégi csavargás - Budai hegység

2006. február 18-án, az idei év első túrája a Budai hegységbe vezetett, 31-en voltunk, akik a hosszabb téli szünet után felfrissülésre vágytak a téli tespedés után.

Útvonal: Nagykovácsi – Cseresznyés erdő – Nagy-Kopasz – Fekete hegyek – Erzsébet eh. – Váradi tanya – Páty

Az autóbuszunk reggel 7 órakor indult Százhalombattáról. A tárnokiak, érdiek, budapestiek a szokásoknak megfelelően lettek összegyüjtve. A túrát korán elkezdtük, napsütéses időben. Ez az időjárás majdnem az egész napot jellemezte. Nagykovácsi templomaitól indultunk a zöld jelzésen. 10-30 cm-es hó borította még a környéket. Mintegy 40 perc után elértük az erdő szélét. Innentől kezdve enyhe emelkedő következett A Nagy-Kopasz irányába. Az erdőszélen jelzést is váltottunk, a zöld háromszögön haladtunk tovább. Újabb háromnegyed óra után elértük a Nagy-Kopaszt.

Meglepetésemre egy újonnan épült modern kilátó fogadott Bennünket. Jó helyre sikerült építeni, gyakorlatilag körpanoráma fogadja az ide érkező túristákat. A hûvös idő ellenére vagy félórát eltöltöttünk a Nagy-Kopaszon. A nézelődés mellett az elemózsiánkat is itt fogyasztottuk el, mivel még padok, asztalok kihelyezése is megtörtént. Remélhetőleg a vandálokat ez nem fogja irritálni.

A napsütés következtében enyhült az idő, kissé olvadni kezdett a hó. A Tarnai pihenőt hamar elértük. Innen is szép a kilátás, de korlátozottabb jóval mint a Nagy-Kopaszról. Nem kellett fél óra, a Budakeszi-Telki mûútat hamar elértük. A túra következő szakasza látványokban nem bővelkedett. Mintegy háromnegyed óra múlva találkoztunk a buszunkkal, elindultunk hazafelé. Kellemes túra volt, az időjárás pedig még kellemesebb. A következő túránk 2006.03.18-án a Gerecsébe vezet.

(A csatolt fényképeket Muskovics András készítette)