2006 december 10, Keressük a Mikulást - Budai hegység

A Pest megyei Természetbarát Szövetség 2006 december 10-én rendezte meg a szokásos Mikulás túrát a Budai hegyekben. A Dunai Finomító Természetbarát Szakosztályát 52-en képviseltük.

Útvonal: Pálvölgyi bg. - Mátyás-hegy - Remete-hegy - Árpád-kilátó - Kecske-hegy - Határ-nyereg - Hármashatár-hegyi repülőtér - Hûvösvölgy - Kis-Hárs-hegy - Szépjuhászné vá. - Budakeszi, Korányi szanatórium - Budakeszi, Vadaspark parkolója

Fél nyolckor indult a buszunk Százhalombattáról, a szokásos SOHO melletti helyről. Összeszedtük az embereket Tárnokon, Érden. Kilenc óra körül már a Pálvölgyi barlang parkolójában voltunk. Vártunk egy negyed órát, mivel 10-en személygépkocsival jöttek a megbeszélt helyre. Az idő csodálatos napsütéssel indult. Igaz, ez csak az első órában volt így, aznap többet nem láttuk a napot, befelhősödött. De legalább nem esett az eső! A Szépvölgyi úton felsétáltunk a Fenyőgyöngyéig, ahol találkoztunk a Mikulás képviselőjével, Georgiádes Évával, rendezendő dolgainkat. A zöld jelzésen lementünk megkeresni Mikulásunkat, aki már várt minket természetesen. Úgy tûnt, sokan nem előztek meg minket. Nagyon melege lehetett a Mikulásnak, mivel a szakálla az álla helyett a nyakában lógott. Egy nóta eléneklése fejében mindenki kapott csomagot. Turistatársunk vörös borral megkínálta Mikulásunkat, hogy kitartson egész délelőtt a túrázók fogadása végett

Mivel időnk volt bőven, kisétáltunk az Árpád-kilátóhoz. Megkapó Budapest panorámája erről a pontról. Negyed óra után visszasétáltunk a Mikuláshoz, de nem tartottuk fel a munkájában, a Glück Frigyes úton elindultunk a Határnyereg felé. Az út a Kecske sziklák alatt vezetett, elhaladtunk az Oroszlán szikla mellett. Nem sok fantázia kell hozzá, de tényleg oroszlánra hasonlít a szikla. A Határnyereg után kék jelzésen folytattuk tovább utunkat. Ismeretlen katona síírja, Vadaskeri emlékmû, régi határkövek érintésével a jelzésünk párhuzamosan haladt a Vitorlázórepülő-tér mellett.

A Gyermekvasút Hûvösvölgyi végállomáson a társaság bevárta az elmaradt társakat, kihasználva az időt szendvicsének elfogyasztására. Elindultunk túránk második szakaszára. A sárga jelzésen mentünk fel a Kis-Hárs-hegyre. Van itt egy kilátó, igaz életveszélyesnek van nyilvánítva. Talán 2007-ben felújítják majd. Továbbra is jól álltunk az időnkkel, úgyhogy a kiírástól eltérően a Nagy-Hárs-hegyet is útba ejtettük. A Kaán Károly kilátóból is szép a panoráma. Kár, hogy az ég mind szürkébb lett. A csúcs előtt található a Báthory barlang. Bejárata le van zárva.

A Gyermekvasút Szépjuhászné állomásánál ismét sokat kellett várni az elmaradozó társainkra. Innen a Budakeszi úttal párhuzamosan mentünk a Korányi Szanatórium bejáratáig. Átkelve az úton, a Pléh Krisztusnál a sárga kereszt jelzésen sétáltunk a Vadaspark parkolójában várakozó autóbuszunkra.

Ezzel az idei túráinkat befejeztük, jövőre újra kezdjük!

Minden kedves túratársamnak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Boldog Új Esztendőt kívánok a honlapunkon keresztül is!

(A csatolt fényképeket Muskovics András készítette)

(Megjegyzés: Más képekkel, ugyanezzel a szöveggel a Pest Megyei Természetbarát Szövetség honlapján is találkozhattok.)