1998 Ausztria, Karawankák jutalomtúra

1998. augusztus 21. Wildensteiner vízesés, Griffeni cseppkőbarlang

Útvonal: Raspotnik (720m) - Wildersteiner vízesés(600m) - Raspotnik (720m)

A mai nap már nagyon lötyögősre sikeredett. Nyolckor indultunk a kempingből, fél 9-kor már indult is a túra. Az első célpontunk a Gallizien településtől nem messze levő Wildersteiner völgybe vezetett, ahol a majd 70m magas vízesés felkeresése volt a cél. A lezuduló vízet a Wildersteiner patak szolgáltatja, mely a 2139m magas Hochobir északi oldalában ered. Raspotnik helységből indult a rövid túránk a 7-es számú turistaúton. Eleinte házak között, majd köves úton haladtunk. Egy jó óra alatt beértünk a Wildersteiner völgy aljába. Innen 20 perc alatt felértünk a lépcsőkön a vízeséshez. Nem túl bővízû a vízesés, de a magassága miatt eléggé látványos. A nézelődés és a fotózás után visszatértünk a már ismert útvonalon autóbuszunkhoz.

Átmentünk a következő célállomásunkhoz, Völkermarkton keresztül Griffenbe. Ide a Griffeni cseppkőbarlang felkeresésére jöttünk. A cseppkőbarlang a település központjában található, a várhegy belsejében. Nem túlságosan nagyméretû, 25 perc alatt bejárható. Az alakzatok szépek, bár a nagy vasoxid tartalom miatt kissé monoton a színûk, sárgásak, barnásak. A barlangban elhelyezett vitrinben néhány jégkorszaki állat csontmaradványait nézhetjük meg, mammut csontokat, barlangi ősmedve koponyáját. A bejárat szomszédságában fazekasmûhely található, jobbára fekete színû kerámiákat készítenek itt.

Elég korán értün haza a mai napon. Este fél 6-kor jó páran közülünk felszálltak a traktor vontatta, 3 kocsiból álló szerelvényre. A "vonat" több mint egy órás útra vitte el az utasokat a Gösselsdorfer, Turner, Klopeiner tavak környékére. Felkapott üdülő környék, több kemping és sok hotel található a tavak mentén.

Egész nap meleg, fülledt időnk volt, csak estére hûlt le kissé.

(A fényképeket Muskovics András (MA) és dr. Muskovits József (MJ) készítették)