1998 Ausztria, Karawankák jutalomtúra

1998. augusztus 17. Klagenfurter Hütte környéke

Útvonal: Windisch-Bleiberg, Gasthof Sereinig (1010m) - Ogrisbauer (1200m) - Ogris Alm (1500m) - Matschacher Stl. (1714m) - Klagenfurter Hütte (1664m) - Matschacher Stl. (1714m) - Wh. Bodenbauer (1056m) - Schweizer (1050m) - Windisch-Bleiberg, Gasthof Sereinig (1010m)

Kisebb túrát bonyolítottunk le ezen a napon, az előző napi erős bemelegítés után. Mindenki eljött, senkinek se vette el kiránduló kedvét a tegnapi tetemes szint és táv. Miután mindenki elfogyasztotta a maga által otthonról hozott reggelijét, bepakolta a túrához szükséges holmiait, 8 órakor elindult buszunk Ferlachon keresztül Windisch-Bleibergbe. Fél 10-kor kezdtük meg a túrát, szerencsénk volt, hogy a busszal el tudtunk menni a Sereinig étteremig.

Házak között kezdtük a gyaloglást, a 603-as számú úton. Az aszfaltozott utat hamar magunk mögött hagytuk, erdészeti földút, majd meredek erdei ösvény következett. Sokat mentünk a lúcfenyvesben, Ogris Alm előtt, a Kosmatitza 1658m-es csúcsa és környékének panorámájában gyönyörködhettünk. Hullámzó terepen haladtunk, fél 12-kor értük el Ogris Alm faházát egy rét szélén. Itt megpihentünk, ebédidőt tartottunk. Utunk a réten vezetett egy darabig, egy forrás után becsatlakozott a 662-es számú út. A rövidebb túrát tevők a 662-es számú úton visszaindultak a Sereinig étteremhez. 13-an folytattuk a túrát a Klagenfurter Hüttéhez. Beértünk a gyalogfenyők közé, helyenként deszkapalló és drótkötél biztosította ösvényünket. Bal kézre szép kőfolyásos völgyet láthattunk. Ismét drótkötélbiztosításos szakasz következett, majd egy kisebb nyeregbe értünk. Negyed órát kellett még mennünk, hogy felérjünk a következő nyeregbe a köves, csúszós meredek ösvényen. Fél 1 körül járt az idő.

Az 1714m-es nyeregből meredeken indultunk a célállomásunkhoz, a Klagenfurter Hüttéhez. 20 percig tartott ez a szakasz, a Hütténél lepihentünk. Egy helikoptert is láthattunk, amint a Hütte melletti tisztásról egy sérült, idősebb embert vitt le. Szép kilátásunk volt a Hüttétől: bal kézre a Bielschitza-Hochstuhl csúcsok határolta főgerinc szakasz, jobbra felettünk a Geisberg 2024m csúcsa látszódott. Ha több időnk lett volna, érdemes lett volna valamelyiket megmászni, mindkét helyre vezet turistaút. Kissé felhősödni kezdett az idő, fél 2 körül visszaindultunk. A Matschacher nyeregnél elhagytuk a már megismert utunkat, a Karweg nevezetû úton szándékoztunk lefelé menni. Az elején határozott volt az ösvény, gyalogfenyők között, kőfolyáson ereszkedtünk lefelé. Az ösvény egy idő után eltünt! Valami gond lehetett a térképen jelzett ösvény és a valóság között! A sziklákon vigaszként 2 zergét is láttunk, viszont egy alapos zivatar elkapott bennünket, úgyhogy bőrig áztunk. Nem volt mit tenni, továbbra is toronyirányt a kőfolyáson ereszkedtünk lefelé.

Az egyik tisztáson belefutottunk a 662-es számú útba, innentől már nem volt gondunk a jelzéssel. Köves úton haladtunk tovább, majd aszfaltos szakasz következett. Épphogy lejtett az út, Bodenbauer környékén nagyobb legelőt kereszteztünk, itt egy játszóteret is láthattunk, pedig gépkocsival nem lehet ide behajtani. Fél 5-kor értünk le a kindulási pontunkra, a Sereinig étteremhez. A többiek már vártak ránk. Tulajdonképpen az esőtől eltekintve szép túraidőt fogtunk ki, látnivaló is volt bőven. Az osztrák sör megízlelésére is maradt időnk a kempingben.

(A fényképeket Muskovics András (MA) és dr. Muskovits József (MJ) készítették)