1997 Ausztria, Karawankák jutalomtúra

1997 augusztus 22. Hazautazás

Reggel ködös, felhõs idõre ébredtünk fel. Szerencsére 9 körül kisütött a nap, így a sátrakat nem bontottuk el, megvártuk amíg megszáradnak. Az idõt a személyes holmik összepakolásával, na meg lötyögéssel töltöttük el a kempingben. Rendeztük a számlánkat is természetesen vendéglátóinknál. A sátrakat száraz állapotban összecsomagoltuk, így otthon csak el kell pakolni õket, a következõ évi jutalomtúránk során is használható állapotban legyenek. Fél egy körül hagytuk el a kempinget, Völkermarktban megálltunk egy órára, elkölteni megmaradt schillingjeinket, jobbára kis ajándékokra az otthon maradt családtagok, barátok részére. Elkerültük az idefelé megismert meredek hágót, autópályán mentünk jó darabig, majd Fürstenfeldet érintve a határra értük 4 óra körül. Öt perc alatt átmentünk a határon, a körmendi MOL töltõállomáson álltunk meg egy kis mozgásra. Úgy tûnt, korán hazaérünk, de tévedtünk. Városlõd magasságában defektet kaptunk! Kifele menet elfogyasztottuk a pótkerekünket, emiatt majd két és fél órába került, mire szereztünk egyet. A beszerelés után fél tízkor tudtuk csak folytatni a hazautazást! Az M7-es autópályán, Velence után ismét egy defekt! Hihetetlen peches szériánk volt! Nem volt mit tenni, mivel a hátsó dupla kerékbõl az egyik adta be a kulcsot, csomagok és az emberek átcsoportosításával tehermentesítettük a defektes oldalt. 20-30km-es sebességgel "száguldoztunk" az autópályán. Martonvásáron leszálltak páran, a busz terhelése kisebb lett. Tárnokon szintén, így a busz szép lassan elért Érdre, Százhalombattára. Éjfél elõtt senki sem ért haza!

Ebben az évben nem volt sok szerencsénk az idõjárással! Noha végig meleg volt az idõ, de legtöbbször a párás, felhõs idõ miatt a hegycsúcsokról jóformán semmilyen érdemleges panorámában nem volt részünk. Az idõjárás természetesen az elkészült diák, fényképek minõségét is nagyban befolyásolta. A megszokottnál egy nappal rövidebb volt az ez évi jutalomtúra, igazából nem emlékszem ennek az okára. Ennek ellenére sok szintet küzdöttünk le, igen meredekek a Karawankák csúcsai, gerincei!

A jutalomtúra leírása dr. Muskovits József jegyzetének felhasználásával készült.