1997 Ausztria, Karawankák jutalomtúra

1997 augusztus 19. Tscheppa szurdok

Útvonal: Unterloibl (518m) - Tscheppa szurdok-Kl. Loiblpas (760m) - Tschauko vízesés-Kl. LoiblpasTerkl (760m)

Éjjel ismét esett az eső, a sátrainkat szerencsére indulás előtt jól válogattuk ki, senki sem ázott be. Reggelre párába burkolózott be kempingünk, de a levegő érdekes módon nem volt hideg. Az előző napi elhatározásunkhoz tartottuk magunkat, pihenőnap következett. Nehezen szedte össze magát a társaság, a nem messze levő Ferlach kisvárosba fél 10-kor érkeztünk meg. Itt megálltunk egy Billa áruháznál, hogy a csökkenő élelmiszerkészleteinket kipótolhassuk, meg friss péksüteményt, kenyeret vegyünk. Ezután buszunkkal elmentünk a Tscheppa Schlucht szurdok parkolójába. Sajnos az idő felhős volt, így nem sokat láthattunk a szép hegyekből!

Fél 1-kor indult el a mai napi túránk. Lementünk a 653-as számú turistaúton a széles patakvölgybe. Negyedóra elteltével a szurdok bejáratánál levő kis házhoz értünk, ahol jegyet kellett váltanunk a szurdok bejárásához. 3 schilling volt fejenként a csoportos belépőjegy ára. Maga a szurdok nagyon látványos, kár, hogy a borús idő miatt nem lehetett szép képeket fotózni! Maga a szurdok látványosabb, monumentálisabb mint a Szlovák paradicsom szurdokai, természetesen itt is létrák, korlátok segítik a szurdok látogatóit. A bejárható szakasz nem túl hosszú, a felső részén, átkelve egy fahídon, a völgy kétfelé ágazik. A jelzés jobbra meredeken vezet ki a mûútra.

A mûutat keresztezve a túloldalon pár száz méterre levő Tschauko vízesést is felkerestük. A vízesés 26m magas, a látványos vízesések közé tartozik. Ezután visszajöttünk az országúthoz, buszunk időközben feljött ide. Sokat kellett várakozni a többi társunkra, ha az ember ezt előre tudja, akkor a Tscheppa Schlucht szurdok még járható részét is meglátogathattuk volna. Ha szebb lett volna az idő, biztosan hosszabb ideig maradtunk volna itt!

Négykor indultunk vissza a veszélyes, meredeken szerpentinező országúton Gösselsdorfba. A kempingben kellemes idő várt ránk. A korábbi években megszokott munkamegosztással gyorsan nekiveselkedtünk a közös vacsora elkészítéséhez. A bográcsok környékét hamarosan beterítette a készülő paprikás krumpli illata. A vacsorával nem vallottunk szégyent Gábor főszakácsi és Margó savanyúság készítői tevékenységének köszönhetően. Kissé túlméreteztük a mennyiséget, mindenki degeszre ette magát, sőt másnap reggelre is maradt egy kevés a vacsorából.