1997 Ausztria, Karawankák jutalomtúra

1997 augusztus 21. Oistra környéke

Útvonal: Rechberg (603m) - Micheutz (793m) - Prevernik Stl. (1171m) - Oistra (1577m) - Prevernik Stl. (1171m) - Teutschmann - Eisenkappel (555m)

Emelkedo: ~1100m

Az elozo napi fáradtság és nehézségek ellenére elég korán összeszedte magát a csapat, 8-kor már az autóbuszunkban ültünk. Rechberg volt a mai napi túra kiindulás pontja. Négyen otthon maradtak a kempingben, közülük Olár Peti és Kata lánya elutaztak Klagenfurtba papírt szerezni az elveszett útlevél miatt, ne legyen problémánk a határátkelésnél. Szétszórt házak között a 645-ös jelzésû úton indultunk felfelé, széles, köves úton. Igazából a mai napon sem volt tökéletes kiránduló idonk. Elhagyva a lakóépületeket, egy útkanyarban megálltunk 10 percre, piheno céljából. A köves út mind meredekebben haladt felfelé, egy faház mögötti útkanyar után kerítésen másztunk át, a gerinc túloldalára kerültünk. Innentol nagyjából már szintben vezetett az út. Fél 10-kor füves útra tértünk át, majd 10 perc után felértünk a Prevernik nyeregbe. Az 1171m magas nyeregben, a rét szélén fakereszt is van.

A kis piheno után 13-an az Oistra csúcs irányába vettük utunkat 11 óra körül a 671-es számú jelzésen. A többiek Eisenkappel felé indultak lefele a 648-as számú úton. Eloször megkerültünk egy kisebb hegyet, majd egy füves rész után az út mind meredekebb lett. A csúcsra szerpentinezo ösvényen jutottunk fel 12 órakor. Az 1577m magas kopasz csúcsról szép idoben biztosan szép panorámában lett volna részünk! Természetesen a csúcson az elmaradhatatlan fakereszt is várt bennünket. Lepihentünk, megebédeltünk. Bíztunk benne, hogy az ido megkönyörül rajtunk, a panoráma kárpótol minket az erofeszítéseinkért. De nem így történt. Fél óra elteltével összeszedtük magunkat, egy jó félóra alatt visszaértünk a Prevernik nyeregbe. Bevártuk egymást, majd elindultunk a többiek után. Eloször enyhén felfelé mentünk, majd meredeken lefelé a csúszós, sáros ösvényen, fiatal lucosban. Egy szép gerinc szakasz is volt közben. Fél 4-kor értünk ki egy aszfaltútra a házaknál. Mindenkit bevártunk itt, majd elindultunk az aszfalton. Pár perc múlva zivatar kapott el minket! Az esoköpenyeink sem segítettek rajtunk, eléggé átázott állapotban értünk le fél 4-kor az Eisenkappelban várakozó autóbuszunkhoz.

Nem voltunk messze a Gösselsdorfi kempingünktol, félóránkba került, míg hazaértünk. A kempingben nem esett az eso, az átázottak gyorsan ruhát váltottak. Félóra múlva, fél 6-kor indult a traktor vontatta három kocsiból álló szerelvény, hogy a környék nevezetességeit megtekinthesse az erre vállalkozó kempingezo. Másfél óra alatt körbejárták a tóvidéket, érintve Klein See-t, Kloppeiner See-t, Turner See-t. Igazából ma sem volt ideális túraidonk. Ez sajnos az eltelt egy hétre is igaz. De a jutalomtúrán résztvevok az utólagos beszélgetések során azt igazolták vissza, számukra így is emlékezetes lesz az elso Karawankákban eltöltött jutalomtúra. Nyolc körül mindenki visszavonult sátrába, másnap összepakolás, majd hazamenetel következik.