1997 Ausztria, Karawankák jutalomtúra

1997 augusztus 17. Eisenkappel Hütte környéke

Útvonal: Jerischach (487m) - Bukownik-Grafenstein Alm-See Alpe (1714m) - Eisenkappel Hütte (1553m) - Potschula Stl. (1461m) - Unter Schaffler Alm-Maiski-Woschitz

Fáradtan kelt a társaság a késői lefekvés következtében. A bemelegítő túra nem messzire került megszervezésre kempingünktől, Jerischachból kezdtük meg kb. 10 óra környékén mind a 36-an a gyaloglást. A térképről megálmodott jelzést elég nehezen találtuk meg. Végül is a 12-es számú úton, egy rét szélén, majd aszfaltúton értük el a következő kis települést, Bukownikot. Az út mind meredekebbé vált, az M 1:50 000-es léptékû térképünk pontatlan volt a tényleges állapothoz képest. Találtunk egy táblát, melyen 6 órát jeleztek a See Alpe-ig. Szerencsére ez is rossz adat volt! Egy kis kápolnánál, 814m magasságban végre elhagytuk az aszfalt utat, előbb földúton, majd széles, jól járt ösvényen, szép lucfenyvesben haladtunk tovább. Rengeteg virágzó ciklámen volt ezen a szakaszon, a fecsketárnics is el kezdett már virágozni. Az ösvény mind meredekebb lett, dél körül egy keresztező köves útnál a társaság leheveredett ebédelni.

Mintegy 20 perc után tovább meneteltünk a lucfenyvesben, egy kis rét szélén fakeresztet mellőztünk. Két óra környékén egy kis füves nyeregbe értünk, ahol kőből épült vadászház volt. 20 perc múlva a köves meredek ösvényen ismét egy nyeregbe érkeztünk. Továbbra is fenyők árnyékában haladtunk, meredek, szerpentinező ösvényen. Jó tempóban haladt a társaság, fél háromra felértünk az 1714m magas See Alpe csúcsra. Sajnos mind jobban beborult. Pár perc pihenő után, a gerincen félkör alakban legelésző tehenek között egy kis sziklához értünk. Itt is tartottunk egy kis pihenőt. Sajnos a közelben levő Hochbir 2139m magas csúcsát az időre való tekintettel meg sem kíséreltük megmászni. Lefelé meredek, csúszós ösvényen haladtunk, az eső is eleredt. Így értünk le az 1555m magasan levő Eisenkappel Hüttéhez. Pár falatot itt is elfogyasztottunk, közben az eső zuhogni kezdett.

Ezután fél 4-kor elindultunk lefelé a kellemetlen időben, esőköpenyeinkbe beöltözve. Néha még villámlott is. Először enyhén felfelé vezetett a 622 számú út, majd, keresztezve egy rétet, gyors tempóban haladtunk egy fiatalos erdőben lefelé, a csúszós, sáros ösvényen. Félóra alatt, az eső ellenére leértünk az 1461m magas Potschula nyeregbe. Szokásosan fakereszt is volt itt, a 603-as út jobbra ment el tőlünk. Újabb félóra után jelzésünk lement egy mély patakvölgybe, de mi a széles, köves úton maradtunk. A köves út nagy szerpentinekben haladt lefelé, a 622-es turista utunkat többször is kereszteztük. Szerencsénkre az eső is elállt időközben. Fél 6-kor egy cseppkőbarlang bejárati épületéhez értünk, a térképünkön nem szerepelt, a neve Obir Tropfsteinhöhle. Autóbusszal is megközelíthető, mi is az aszfaltozott utat választottuk inkább egy negyed óra elteltével, annak ellenére, hogy jóval többet kellett így gyalogolnunk.

Az autóbuszunk Woschitzben várt már ránk. Az első túránk kissé erősebbre sikeredett mint ahogy terveztük, a mai napra rövid túrát sem szerveztünk. Elég alaposan elfáradt a társaság, a magasabb részeken az időjárás sem fogadott minket kegyeibe.