Torockó és környéke, jutalomtúra 2008

2008. július 8. Hazautazás

A tegnapi tábortûznél történt beszélgetés, éneklés után mindenki időben ébredt fel. A bőséges reggeli után bepakoltuk táskáinkat, csomagjainkat az autóbuszba. Elbúcsúztunk Katalintól, az alkalmazottjaitól, akik biztosították számunkra az eltelt egy hétben a nyugodalmas szálláshelyet, a reggelit, a vacsorát. Jól éreztük magunkat itt Torockó mellett, az időjárás is kedvezett nekünk. Eszünk ágában sem volt rövidíteni Jára felé a hazafelé vezető utat, inkább a Torda, Kolozsvár főutat választottuk. Kolozsváron, Attila autóbuszvezetőnk jóvoltából városnézésben volt részünk. Aki még nem járt itt, legalább láthatta a Szent Mihály templomot és környékét. Királyhágón tartottunk jó félórás pihenőt. Akinek maradt még valamennyi román pénze, elkölthette ajándékokra, ihatott egy kávét, vagy sört. A határon nem volt semmi gondunk, gyorsan átkeltünk. Csak, csak jelent valamit az EU-s csatlakozás! Berettyóújfaluban álltunk meg hosszabb időre. Itt megvettük a túra résztvevőinek jutalmazására a tábla csokikat. Menet közben megtörtént a jutalomtúra rövid összefoglalása, az elért teljesítmények értékelése. Természetesen a csokik kiosztása is megtörtént. A jutalmazásból nem maradt ki Attila sofőrünk sem, sőt Marci, a fia sem, aki velünk töltötte az elmúlt hetet. Még egyszer, a Hatvan melletti MOL töltőállomáson álltunk meg hosszabb időre. Ettől kezdve a már megszokott módon, lakhelyük szerint szálltak le a résztvevők. Mindenki világosban ért haza, pozitív élményekkel gazdagodva. Most egy kis pihenő lesz a túrázásban, majd augusztusban a három napos zempléni túránk következik.

(A csatolt fényképeket Muskovics András készítette)

(Megjegyzés: Más képekkel, ugyanezzel a szöveggel a Pest Megyei Természetbarát Szövetség honlapján is találkozhattok.)