2000 Magas-Tátra, Szlovák paradicsom, Szepesi hegység, Pieninek jutalomtúra

Második alkalommal is Tátralomnicra mentünk, ahol a borsodi természetjárók sátrait vettük bérbe. Így kevesebb felszerelést kellett bepakolnunk a buszba, tulajdonképpen félpanziós ellátásban volt részünk, a sátorban lakás mellett reggelit és vacsorát is kaptunk a kempingben. A régi időkhöz képest ez a megoldás is sokkal kényelmesebb volt, főleg az étkezést tekintve. 35 tagunk vett részt ezen a jutalomtúrán.

2000. augusztus 19. Utazás Tátralomnicra, Szentantal, Koháry kastély megtekintése

Szombat reggel hatkor indult Százhalombattáról az autóbuszunk. Nem sok felpakolni valónk volt az autóbuszra a személyes holmikon kívül. Tárnok, Érd, Budapest érintésével minden résztvevőt összegyûjtöttünk. A határon aránylag gyorsan átkeltünk, Szentantal felé vettük utunkat, meglátogatni a jó állapotban levő Koháry kastélyt. Koháry András hont-megyei főispán építtette egy régi vár helyén a kastélyt 1744-ben. Későbbi tulajdonosa a gazdag Coburg család. A II. világháború végéig Coburg Ferdinánd, a hajdani bolgár császár élt benne. A kastélynak négy bejárata (négy évszak), 12 kéménye (hónapok száma egy évben), 52 szobája (hetek száma egy évben) és 365 ablaka van (napok száma egy évben). Jelenleg erdészeti, faipari és mezőgazdasági múzeum található a kastélyban, fegyver- és trófeagyûjteménnyel. Az eredeti bútorokat tartalmazó helységeken kívül rengeteg vadásztrófeát, főleg szarvas és őz agancsokat láthatunk a folyosókon. Ékessége az Arany szalon és annak bútorzata, melyet Mária Terézia adományozott nászajándék részeként leányának, Mária Antoinettenek. Szép kényelmesen 3 óra alatt bejártuk a kastélyt, majd elindultunk Tátralomnicra elfoglalni a szállásunkat. Megérkezésünk után gyorsan berendezkedtünk, beszélgetésre is maradt időnk a vacsoráig. Vacsora után sem siettünk a sátrainkba, a kellemes hûvös idő ellenére még fennmaradtunk egy darabig, jót beszélgettünk.

(A fényképet Muskovics András készítette)