1996 Ausztria, Schneeberg, Veitsch Alpe jutalomtúra

1996 augusztus 20. Kleinzell környékén

Útvonal: Kleinzell (480m) - Schwarzwaldeck (1073m) - Ebenwaldhöhe-Kleinzeller Hinteralm (1012m) - Reisalpe (1399m) - Brennalm (988m) - Rumpel-Krumpfmühle (505m)

Kisebb megterhelésû túra következett a mai napon. Az előző napi Schneeberg túra alaposan lefárasztotta a társaságot, reménytelen vállalkozás lett volna levezető túrának hasonló nehézségût beiktatni. A megszokottak szerint kezdődött a reggel, a közeli Kleinzell falu szélére buszoztunk. Mindjárt az elején megtekintettük a falu szélén levő, temetővel körbevett gótikus templomot. Nagyon tiszta, ápolt volt a temető, amint ez itt teljesen természetes. A templom belsejének megtekintése is megért pár percet.

9 óra előtt valamivel indultunk el a piros jelzésen felfelé, eleinte kényelmesen emelkedett az út, majd az erdőt elérve meredeken kellett kapaszkodnunk. Másfél órára volt szükségünk, hogy elérjük a pár házból álló Schwarzwald települést. A házak után, egy rétet keresztezve, továbbra is felfelé haladt az ösvényünk. Háromnegyed 11-kor kis nyeregbe értünk, ahol bevártuk a lassabban gyaloglókat. 11-kor tovább mentünk, pár perc után elértük a Schwarzwaldeck turistaházat. 1073m magasságban voltunk, alig éreztük, hogy 600m szintet letudtunk idáig. Rövid pihenő után a kék jelzésen folytattuk a túrát nyugati irányban, enyhén lefelé, szép erdei földúton a fenyők között. Félóra múltán becsatlakozott a piros jelzésû út, itt elnéztük kissé a jelzésünket, eltelt negyed óra, amíg korrigálni tudtuk. Déli irányba vezetett az ösvény, a változatosság kedvéért most enyhén felfelé haladtunk. 12 körül kerítésen mentünk át közel egy házhoz, ami a térképen azonosítva Scherer lehetett. Itt egy köves útra tértünk át, melyen jobbra fordulva negyed óra alatt elértük az 1020m magas nyerget. Itt letelepedtünk, majd megebédeltünk.

A félórás ebéd után háromfelé vált szét a társaság. Páran visszamentek Kleinzellbe, a másik csoport a Reisalpét kikerülve folytatta a túrát, 12-en pedig e Reisalpe irányába indultunk el. A piros jelzésen, a kerítés mellett, majd egy széles, kanyargós kocsiúton, a Hochstaff nevû 1305m magas csúcsot jobbra kikerülve, enyhén lefelé haladtunk egy félórát, majd enyhe emelkedő következett. 1 óra után pár perccel találkoztunk a sárga jelzésû turistaúttal. Nagy füves legelőn gyalogoltunk, ismét átmentünk egy kerítésen, majd idős bükkfák között haladtunk. Az út egyre meredekebbé vált, két földutat is kereszteztünk a felfelé menetelben. A Reisalpe 1399m magas csúcsát szerpentineken értük el 2 órakor. A csúcson katonai létesítmény, a csúcs mögött a Reisalpen Schutzehütte turistaház található. Nagyon szép időnk volt, jól lehetett fotózni. Mintegy félórát töltöttünk itt el.

Fél 3-kor indultunk el lefelé a piroson, széles kocsiúton. Szép sziklaletörései vannak ezen a szakaszon a Reisalpénak, Hirschenmauernek nevezik ezt a sziklaoldalt. Félóra elteltével találkoztunk a hegyet megkerülő sárga jelzéssel, majd rögtön a zölddel. A letörést meredek, füves ösvényen hagytuk magunk mögött. Apró köves útra értünk le, melyen balra fordultunk. Egy darabig rajta haladtunk enyhén felfelé, majd Brennalm után, jobbra tértünk le. Újra meredeken lefelé haladt a jelzésünk, Rumpel háza után jobbra egy forrás volt látható. A ház után fenyvesben folyamatosan veszítettük a szintet. Egy kis rét alján eltévesztettük a jelzést, pár percbe került, amíg megkerestük. A lejtmenetben négyszer is kereszteztünk egy földutat. Végig meredek volt a jól járható ösvény. 5 órakor értünk le a Kumpfmühle nevû kis településre. A többiek már vártak ránk, mi is együtt voltunk, így azonnal visszaindult a busz Kleinzellbe. Itt Gábor mindenkinek vett egy sört, vagy egy üdítőitalt! A melegben ez igen jól esett! Egész nap meleg, napsütéses időnk volt, szép túrával fejezhettük be az idei nyári túránkat.

(A csatolt fényképeket Muskovics András készítette)