1996 Ausztria, Schneeberg, Veitsch Alpe jutalomtúra

1996 augusztus 17. Araburg vár környékén

Útvonal: Wittman (495m) - Bettelmann Kreuz (950m) - Kieneck, Enzian Hütte (1107m) - Feigl Kogel (808m) - Araberg (799m) - Mayerhof-Kaumberg (570m)

A tegnapi erős bemelegítő túra után egy turista társunk a kempingben maradt, 8-an a rövid túrát választották. 20-an mentünk el az előző este megbeszélt túrára. A túránk ismét Hainfeld közelében volt. Ma reggel is eléggé be volt borulva az ég. Ramsau település után pár kilométerre található Wittman nevezetû fûrésztelepnél kezdtük meg a gyaloglásunkat egy patak völgyben, 9 óra előtt pár perccel. Széles, köves kocsiúton, kb. 500m tszf. magasságról indult el a csapat. Pár kilométeren keresztül alig emelkedett az út. Kb. 2km-et megtéve bal kézre egy házat hagytunk magunk mögött. Újabb félórai gyaloglás után a Kieneck vadászháznál balra eltért a jelzésünk a pataktól. Néha a nap kisütött, de a felhős időszak volt többségbe. Körülöttünk már elég szép hegyeket láthattunk. Sok virág volt a füvesebb részeken. A jól kitaposott ösvényünk most már elég meredeken haladt felfelé. Többször kereszteztük a jól kiépített kocsiutat. 10 óra előtt elértük a Bettelmann keresztet, itt leültünk megebédelni, meg bevártuk a lassabban jövőket.

11 óra után pár perccel tovább indultunk felfelé egy szép bükkösön, majd orkánszerû, hideg szélben kiértünk a gerincre. Az út innentől hullámvasúthoz hasonlított, hol felfelé, hol lefelé gyalogoltunk. Az 1107m magasan épült Encián Hüttéhez valamivel 12 óra előtt érkeztünk. Félórára leültünk a teraszon levő padokra. Szép környezetben épült a menedékház, csak a borús idő miatt normális képet nem tudtunk készíteni a házról, a környékéről. A pihenő után egy darabig vízszintesen, majd enyhén lefelé haladtunk. Rengeteg virágzó ciklámen volt az erdőben! Egy óra múltán jobbról, meglehetősen csúszós ösvényen megkerültük az 1065m magas Raingupf csúcsot. Az egyik pontról távolban feltûnt Araburg várának kontúrja. A jelzett ösvény továbbra is felváltva felfelé, majd lefelé haladt. Araburg vára előtt egy nagy félkört tettünk meg, egy völgyet kerültünk nagyjából szintben. 15 óra előtt valamivel értünk Araburg várának romjához.

A 800m-es csúcson levő vár középkori építmény. Nem volt túlságosan nagy, de még romjaiban is látványos. Pár helységét lakhatóvá tették, belépőt is szednek az ide tévedő turistáktól. Nyaranta várjátékokat, színházi mûsorokat szerveznek az udvarán. A toronyból, melynek legfelső szintjére majd 200 lépcsőn lehet felmenni, szép panoráma adódik a környékre. Sajnos az időjárás miatt normális képeket itt sem tudtunk készíteni. Egyébként a várról sem, mert igen szûk az udvara, a megmaradt falak viszont igen magasak. Félórai itt tartózkodás után, meredek úton, a zöld jelzésen elindultunk Kaumberg irányába. Mielőtt az erdőszélet és az aszfalt utat elértük volna, jókora eső kapott el bennünket. Nem sokkal később Mayerhof házai között gyalogoltunk a sáros, vizes földes úton. Újabb félóra múltán Kaumberg temetője mellett elhaladva a település románkori templomához értünk. A templom ajtaja nyitva volt, így belülről is megtekinthettük. Nem sokkal utánunk mindenki megérkezett, hamar hazaértünk a kempingünkbe.

Közös vacsorafőzést rendeztünk ezen a napon. A paprikás krumpli főzése, az összegyûjtött alapanyagokból elmaradhatatlan kelléke a jutalomtúráinknak. Az egyhetes hideg koszt során a meleg étel királyi étkezésnek számít! Természetesen a paprikás krumpli kiválóan sikerült, az összeszokott szakácsok és besegítők ténykedésének köszönhetően. Sajnos a mai napon sem volt jó időnk, ez az elkészített fényképeken is látszódik.

(A csatolt fényképeket Muskovics András készítette)