1995 Ausztria, Raxalpe, Schneeberg

1995 augusztus 15. Mira vízesés

Útvonal: Muggendorf környéke

Ezen a napon valamilyen osztrák ünnep volt, ezért minden be volt zárva. Borongós időben, elég későn, 11 óra körül indultunk el a busszal Traisen - Lilienfeld - Annaberg-en át, a Mira-vízeséshez, ami a 21-es úttól nem messze, Pernitztől északra Muggendorf mellett található. Megálltunk a kis falu szélén, majd elindultunk felfelé egy nagy patak mellett. Sok kisebb vízesés volt, és több mint 20 db fahíd is található itt! Rengeteg volt a virágzó erdei ciklámen! Felértünk egy nagy rétre, ahol egy turistaház fogadja az ide látogatókat. A felduzzasztott patakban nagyon sok pisztráng volt. A réten egy drótkötélpálya-szerû gyerekjátékot is találtunk.

Elég sok időt eltöltöttünk itt, majd busszal felmentünk a Mira forrásához. A parkolóból pár száz métert kellett csak gyalogolni. Az egész napi lötyögés után 16 órakor indultunk el hazafelé. Alig gyalogoltunk ma valamit, talán 3km-t. Egész nap esőre hajló, teljesen borús volt az idő, fotózásra sajnos abszolút alkalmatlan!

Otthon, mármint a kempingünkben közös vacsorafőzés - paprikás krumpli - volt. A vacsora kiválóan sikerült, a paprikás krumpli a szokásoknak megfelelően készült el. A lényegét - szalonna, sonka, kolbász - összedobtuk, a krumplit, fûszereket, paradicsomot, paprikát még otthon a közösből vettük meg. Természetesen Gábor volt a főszakács, Margó a savanyúság elkészítésének a felelőse. Igen jóízûen ettük meg a meleg vacsorát, reggelre gyakorlatilag semmi sem maradt, pedig három tele bográcsunk volt!

(A csatolt fényképeket Muskovics András (MA) és dr. Muskovits József (MJ) készítették)