1994 Ausztria, Tirol

1994 augusztus 14. Kössen környékén

Útvonal: Einfangalm (610m) - Hasenaueralm (878m) - Kreuzanger A. (1150m) - Straubinger Hütte (1551m) - Alpin 4-es út - Gern A. (1180m) - Erpfendorf (630m)

Alternatív útvonal: Einfangalm (610m) - Hasenaueralm (878m) - Kreuzangerweig, 21-es út (1050m) - Laufer (680m) - Erpfendorf (630m)

Nem túl korán, fél 9 környékén indultunk el az autóbusszal Kössen felé, de még a város előtt leszálltunk a buszról. Alig tudtunk megállni a keskeny mûúton, a Grosser Ache nevû patak jobboldalán. Innen indultunk el jobbra, a 28-as számozású turistaúton felfelé, egy széles ösvényen, 9:15-kor, kb. 610m tszf. magasságról. Eleinte meglehetősen meredek volt az út, és jobbra egy kis vízesésû patak volt. Kb. 10 órára kiértünk az erdőből egy rétre, ahol egy nagy faház és forrásvíz is volt. A Hasenaueralmot már jó ideje elhagytuk, a 21-es turistaút kereszteződését értük el. Itt a rövidebb túrát választó turisták jobbra fordultak, a többi 20 fő velem együtt tovább gyalogolt át a réten, majd jobbra, újra bementünk az erdőbe. Rövidesen egy széles, köves kocsiútra tértünk, és ettől kezdve ezen mentünk felfelé. Sok volt a virág az út mellett. Az út nagyon kanyargott, és időnként jobbra, szép kilátás adódott a völgyre. Az út mentén sok volt az érőben lévő vadmálna. Helyenként jegenyefenyők voltak a lucfenyők között.

Kb. fél 12-re értünk fel megint egy rétre, ahol volt egy faház, és egy forrás is. Innen balra fordultunk, és továbbra is a kocsiúton mentünk. Sok volt a tehén. Eléggé elfáradva, 12 órára értünk fel a Straubinger Hütte nevû turistaházhoz. Több faház is volt itt, 1551 m magasságban voltunk. Megebédeltünk, majd hosszas tanakodás után úgy döntöttünk, hogy nem megyünk fel a Fellhorn-ra (1765m tszf.), mivel az innen még háromnegyed órányira volt. Azért döntöttünk így, mert elég hûvös volt (+14 C), és be volt egy kissé borulva. Egy rövid szakaszon azon az úton mentünk visszafelé, amelyen feljöttünk a turistaházhoz. Ez már a 4-es Alpin weg-nek nevezett turistaút volt. 12:40-kor indultunk el lefelé. Először egy faházat mellőztünk, majd egy tisztás felső szélére jutottunk ki. Egy bakkecskének nem nagyon tetszett a társaságunk, elég agresszív módon hozta ezt a tudomásunkra! Többnyire szintben ment az út, és 13:20-ra egy kis nyeregbe értünk. Néhány perces pihenő után egy szintén gyengén járt, igen meredeken lefelé szerpentinező ösvényen haladtunk.

Útközben pár tő, virágzó kosbort láthattunk Egy tisztásra kiérve szép lila hagymákat lehetett fotózni. Egy fiatalos fenyvesnél rengeteg volt a hegyi kerepelősáska, csak úgy zengett a környék az éneküktől. Továbbra is igen meredeken ment lefelé az ösvény. Egy faház után, balra lementünk egy nem túl bővizû patakhoz, majd át is keltünk a patakon. Kb. 15 órára teljesen kiértünk az erdőből, egy rét szélére, ahonnan negyed óra múltán kimentünk egy mûútra, ahová néhány perc után rádióadóval odahívtuk az autóbuszunkat. A technika Simsik Győzőnek volt köszönhető, aki mindennapi munkája során használta a rádió adó-vevőket. Így elég korán visszaértünk a kempingbe, jó meleg és napos időben. Végül is a bemelegítő túránk jól sikerült, az időjárás is kedvezőre fordult.

A kempingben a korai visszaérkezésnek köszönhetően mindenki rendet rakhatott a sátrában, mivel a tegnapi megérkezésünk nem tette lehetővé az alapos berendezkedésünket.

(A csatolt fényképeket Muskovics András (MA) és dr. Muskovits József (MJ) készítették)