1992 Ausztria, Tirol

1992 augusztus 19. Hellbrunn, Salzburg városnézés

Megint korán indultunk útnak, de úgy tûnt, hogy Salzburg sokkal messzebb van, mint ahogy gondoltuk. Kb. tizenegy órára értünk Salzburg közelébe. Busszal nem is lehetett bemenni városba, ezért elmentünk először Hellbrunnba, mely csak 5km-re van Salzburgtól délre. Útközben meglehetősen szép tájakat, sziklás hegyeket, balra Hohenwerfen várát láthattuk egy dombtetőn. A Hellbrunni kastélynál rengeteg volt a látogató, alig lehetett bemenni a parkba, a híres érseki kastélyba. 48 ATS/fő volt a belépő. A kora barokk stílusú kastélyt a XVII. század elején Marcus Sitticus salzburgi érsek építtette egy olasz mesterrel. Nagyon szép barokk kert övezi a kastélyt, mely tele van mûbarlangokkal. A kastély fő vonzereje azonban a rejtett, játékos szökőkutak. A legváratlanabb helyekről spriccel ki a víz, a látogatók meglepetésére. Az ebédelő asztal kőüléseiből gombnyomásra víz spriccelt fel, állítólag az érsek élvezkedett így, mivel Õ állhatott fel csak először az evés befejeztével, persze a saját ülőhelye alatt nem volt spricni. A legjobban az tetszett, ahol a vízsugár egy koronát tartott meg, tetszés szerinti magasságban! Egy nagyon szép, mozgó, vízhajtotta, több száz alakos, bábukkal teli színpad is volt, természetesen víz hajtotta meg a bábukat is. Kb. egy óra kellett, mire az egészet végigjártuk. Maga a park szabadon volt látogatható. Nagyon szép, hatalmas fák és rengeteg dália volt a parkban. Az állatkertbe nem is mentünk be, részben az időhiány, részben a magas belépőjegy-ár miatt.

Az 53-as busszal kb. 2 óra körül bementünk Salzburgba. (18 ATS/fő volt a jegy.) A város az ugyanilyen nevû tartomány székhelye. Lakósainak száma jócskán meghaladja a százezret. Régi kereskedelmi útvonalak mentén alakult ki, a Salzach folyó két partján. A várost tekintélyes hegyek övezik, a környéke híres sóbányáiról. Ma fesztiváljairól híres, az itt született Mozart révén a zene fellegvárának tekinthető. A vár alatt álltunk meg, gyalog mentünk fel, jobbra tartva a várba. Néhány utca után egy hatalmas térre értünk ki, ahol Mozart nagy szobra volt. Hatalmas tér volt, de hiányzott a zöld növényzet. Balra a hatalmas Szent Rupert székesegyházat láttuk, 10 000 embert tud befogadni a templom! Ezen a helyen már a VIII. században is volt templom, a jelenlegit a XVII. század elején, Solari olasz mester építette kora barokk stílusban. Bementünk, nagyjából végignéztük, még az altemplomot is. Ezután siklóval a társaság nagyobbik része felment a várba. (Ez is 18 ATS/fő-be került.) A várban sajnos csak egy kis területen mozoghattunk, az igazi felső várba való feljutásért még további 20 ATS-t kellett volna fizetni. Tulajdonképpen végig rohantuk a látnivalókat, az eltöltött idő tényleg csak benyomások megszerzésére volt elég. Elég későn, kb. félhétkor indultunk el hazafelé Itterbe, már töksötétben, meglehetősen elfáradva, kb. ½10-re értünk vissza a kempingbe.

(A csatolt fényképeket Muskovics András (MA) és dr. Muskovits József (MJ) készítették)