Erdély, Paring - jutalomtúra 2011

2011. július 23. Hazautazás

Reggel egy órával korábban keltünk, korábban reggeliztünk meg. Hat órára bepakoltunk csomagjainkat az autóbuszba, érzékeny búcsút vettünk vendéglátóinktól. A megszokotthoz képest a korábbi reggeli talán nekik is segített valamennyit, hiszen délutánra ugyanennyi embert várnak. Minden elismerés megilleti Õket a szíves vendéglátásért. Nagy integetések közepette elindultunk lefelé a DN7A mûúton. Egész otthonosan mozogtunk már a környéken, Petrozsény, Hátszeg, Déva után Aradon keresztül közelítettük meg az országhatárt. Menet közben a társaság figyelmét felhívtam a látnivalókra: Guraszáda románkori templomára, Marosillyén Bethlen Gábor születési helyére, a Soborsini kastélyra, Solymos várára. Arad központját kihagytuk, a város északi elkerülõ útján használtuk. Tornya felé nem tudtunk átmenni a határon, autóbusszal nem vehetõ igénybe ez az átkelõ. Kénytelenek voltunk Nagylak felé menni. A gépkocsivezetõnknek félórás megállásra volt szüksége, emiatt Pécska településen megálltunk. Hogy elteljen az idõ, leszálltunk mozogni egyet, söröztünk, kávéztunk.

Nagylakon gyorsan átjuthattunk volna, ha a vámosaink kollektíve nem mentek volna el ebédelni. A várakozás után elmentünk a Makó szélén épült Tesco áruházba. 20 percet voltunk itt, megvásároltuk a szokásos csokoládékat, a gépkocsivezetõ ajándékát. Az M43-as autópályára hamar felértünk, majd az M5-ös autópályán Kecskemétig mentünk el. A buszon megtörtént a jutalomtúra rövid kiértékelése, az egyéni teljesítmények ismertetése. Erdély új részét ismertük meg ezúttal. A Paring, a Kis-Retyezát nagyon szépen mutatkozott be. Az idõ se volt kedvezõtlen, fõleg ha az elõzõ heti, majd a túrát követõ két hetet vesszük figyelembe! A kétszeri kis esõ nem rontotta el a jutalomtúra hangulatát. Ezt követõen mindenki megkapta a csokoládéját, gépkocsivezetõnk az ajándék mellett a tapsot is kiérdemelte. Az egész jutalomtúra során jól együttmûködött a társasággal, a "Transzparingon" meg igazán megcsillogtatta a vezetõi tudását. Soltot érintve, a Dunaújváros alatt épült hídon kerültünk át a Duna jobb oldalára. Az M6-os autópályán hamar beértünk Ercsibe, akik kivételesen elsõnek értek haza. Százhalombatta, Tárnok, majd Budapest útvonalon mindenki idõben hazaérkezett. Egy hónap szünet következik a túrázásban, augusztus 13-án lesz a következõ meghirdetett túra. A Pest Megyei Piros útvonalon, a Pécel-Péteri szakaszt fogjuk bejárni.

(A fényképeket József László (JL) és Muskovics András (MA) készítette)