2002 Hochschwab, Fishbacher Alpok, Raxalpe, Wechsel jutalomtúra

2002 augusztus 19. Fischbacher Alpok

Útvonal: Spital (778m) - Karl Lechner H. (1449m) - Alois Günther H. (1782m) - Schwarzriegel (1593m) - Schwarzriegel Alm (1461m) - Bettelbauer (1085m) - Knauersage (1048m) - Rotes krz. - Spital (778m)

A reggeli után gyorsan összeszedtük magunkat, ismét indultunk Ausztriába. A határátkelés gyorsan ment. Semmering után Spitalban kezdtük meg a túrát, az eredeti tervszerinti Pfaffensattel helyett. Alaposan megváltoztattuk az eredeti Fischbacher Alpokra kiírt mai napi gerinctúrát. Ehelyett Spital környékén egy körtúrát tettünk, mely áthaladt a Stuhlecken, a legmagasabb csúcson. Ezáltal a rövidtúrásoknak könnyebb lett a dolga, Spitalból felvonóval eljuthattak az 1310m-en levő Friedrichs Hüttéig, innen már több út közül is választhattak. Végül is a csapatból 17-en vágtunk neki a hosszabbik túrának.

Nem sokat mennünk a parkolótól, gyorsan elhagytuk Spital utolsó házait is. A 6-os számú jelzett úton haladtunk, a Kaltenbach Gr. völgyben. Útunk többször keresztezte a mellettünk csordogáló patakot. Indulástól számítva kb. 2 órára volt szükségünk, hogy elérjük az első pihenőhelyünket, a Karl Lechner Hüttét. A Hütte zárva volt, sehol egy teremtett lelket nem láttunk. Mi azért letelepedtünk a teraszra kihelyezett asztalokhoz, padokhoz. A tízórai elfogyasztása mellett kifújtuk magunkat, készülve a következő kapaszkodóra. Majdnem 300m szint volt még hátra a Stuhleckig. Elhagytuk a patakvölgyet, az 5-ös számozású jelzésen a hegy oldalában emelkedtünk tovább. Az erdő is hamar mögöttünk maradt, füves réten értünk fel a csúcsra. Kissé hüvös volt a levegő, a csúcskeresztnél elkészítettük a csúcsfotókat, majd szélvédette helyen az Alois Günther Hütte mellett letelepedtünk. Ez a Hütte is zárva volt! Kissé furcsa volt számunkra, hogy már a második menedékházat is zárva találtuk. Ausztriában nem ehhez szoktunk hozzá a korábbi években. Persze lehet hogy télen nagy itt a forgalom, hiszen a Fischbacher Alpok egész gerince füves, jó síterepnek néz ki.

A pihenő után a 702-es úton folytattuk a gerinctúránkat. Nagyon kényelmes az ösvény, Schwarzriegelig enyhén lefelé vezetett az út. Meg sem álltunk a csúcson, a gerincből alig emelkedik ki. A csúcs után jobbra tértünk le a 743-as számú útra. Kb. 1km-et még a havasi mezőn gyalogoltunk, majd a Schwazriegel Alm-nál betértünk az erdőbe. Vagy 4km-t haladtunk északnyugati irányba, ezalatt kb. 400m-el kerültünk lejjebb. Nem sokkal Bettelbauer előtt egy kis kápolna mellett vitt el az utunk. Bettelbauernél keleti irányba fordult a most már 13-as számozású utunk. 1km után kis csermelyt kereszteztünk, újabb 1km után elértük Knauersage-ot. Itt szintén patakot kellett kereszteznünk, majd legelőn át vitt a jelzésünk. A legelő után erdő, majd újabb kis csermely keresztezése következett. A csermely után pár száz méterre a Rotes kereszt mellett fújtuk ki magunkat. Becsatlakozott hozzánk a 7-es számozású út, innen egy jó félóra alatt elértük a buszunkat. A többiek már vártak ránk, elindultunk hazafelé. Időben hazaértünk, a vacsorát is a megszokott 7 órakor elfogyaszthattuk. Ezen a napon nem volt sétálgatás a városban, készültünk a következő napi túránkra.

(A fényképet Muskovics András készítette)