1990 Kis Fátra, Szlovákia

1990 augusztus 11. Utazás Trusalová kempingbe

1983-ban kezdte meg szakosztályunk az Eisenach-Budapest EB útvonal bejárását NDK-ban, Thüringiában. Ettől kezdve minden évben az EB útvonal egy szakaszát jártuk be a szokásos jutalomtúráink során. Ebben az évben jutalomtúránk Csehszlovákiába, a Kis-Fátrába vezetett. Nem tartozik a Kárpátok legmagasabb hegyei közé, de mivel a körülötte levő medencék elég mélyen vannak, kb.350-500m tszf. magasságban, tekintélyes szinteket lehet megtenni a napi túrák során. A főgerincen való túrázás nem különösebben fárasztó, a jobbára füves ösvényről pompás kilátás adódik a környékre, persze csak akkor, ha az időjárás is megfelelő. A szakosztály tagjai közül 33-an, továbbá 4 fővel csatlakozott hozzánk a Jovián család pár napra, na meg persze Tóth Misi sofőrünk a családjával vett részt a jutalomtúrán. A közös felszerelésünket rendbe tettük a kiutazást megelőzően, az eddigi szokásainknak megfelelően. Augusztus 11-én, szombaton jó korán, reggel 5-kor indult el autóbuszunk Százhalombattáról. Előző este a közös felszerelés, a nagyobb személyes csomagok bepakolását elvégeztük, így elég gyorsan ment a résztvevők begyûjtése. Tárnok, Budapest érintésével Parassapusztánál léptük át a határt. Az átkeléssel nem volt gondunk, aránylag gyorsan átkeltünk a határon. Besztercebánya, Rózsahegy érintésével értük el a Turány melletti Trusalová kempingünket. Besztercebányán megálltunk pár órára, bevásárlás céljából. A kempingben, az adminisztráció elvégzése után felállítottuk sátrainkat, berendezkedtünk az itt töltendő 9 napra. Ilyen népes már régen volt a sátortáborunk! Este megbeszéltük a bemelegítő túránkat, kedvező időjárást prognosztizáltak a következő hétre. Korán lefeküdtünk, hogy másnap korán elindulhassunk a bemelegítő túrára.