1986 április 4-8, Dukla hágó-Zboró, Szalánc- Michaµany EB túra - Szlovákia

1986. április 8. Slanská Huta - Slanec (Szalánc), hazautazás

Útvonal: Slanská Huta - j. Izra - ch. Kopáska - Suchá hora (806m) - Kµuèiarová - Slanec

Ez volt az ötödik túranapunk. Korán reggel, már öt óra körül felkeltünk és kb. 620-kor elindultunk busszal Kassára. A csomagokat letettük a csomagmegőrzőbe, autóbusszal elmentünk Slanec felé, de az Izra-tó felé vezető útelágazásnál kiszálltunk a buszból.

A társaság, bátyám kivételével elment az Izra-tó felé, hogy befejezze a tegnapelőtt abbahagyott EB útvonal bejárását. A sárga jelzésen először lementünk Slanská Huta-ba, majd a falu széléről, a már megjárt zöld jelzésen visszamentünk az Izra tóhoz. Innen kezdve az EB útvonalát követtük. Elhaladtunk a Kis-Izra tó mellett, majd a Nagy-Milic oldalában mind feljebb jutottunk. Végig erdőben vezetett a jelzésünk, ma is kiváló időt fogtunk ki. A Suchá hora 806m magas csúcsán kereszteztük, de nem volt kilátásunk a környékre. A csúcs után éles jobb kanyart vett a jelzésünk, Szalánc irányába fordultunk. A mai szakasz sem volt normálisan feltüntetve a térképen, azt gondolhatnánk, hogy az országhatár közelsége miatt torzították el a valóságot. Szalánc előtt rátértünk az országútra, kb. 2km-t kellett gyalogolnunk az aszfalton, míg elértük a buszmegállót. Nyolc koronába került a buszjegyünk Kassáig.

Nem sok időnk maradt a vonatunk indulásáig. A Rákóczi expressz 1705-kor indult Budapestre. Mindent összegezve, hihetetlenül jó időnk volt, szokatlanul meleg volt az időjárás, délben több, mint 25°C volt a hőmérséklet! Ez annál inkább is érdekesebb volt, mert 2-3 nappal később, otthon extra hideg lett. (0°C, -3°C, havas eső és hó volt majdnem egy hétig!) Ezzel a harmadik évi tavaszi túrasorozattal gyakorlatilag befejeztük az Eisenach-Budapest EB útvonal kelet-szlovákiai szakaszának bejárását.

(A diákat Muskovics András (MA) és Zelenák Erzsi (ZE) készítette)

A túra leírása dr. Muskovits József jegyzetének felhasználásával készült.