2018 szeptember 3-6, Közép-Dunántúli Piros útvonalán - Bakonybél környéke

2018. szeptember 4, Csehbánya-Bakonybél

Nagyon koránra nem sikerült elintézni a reggelit. Sokaknak ez tetszett, hogy csak 730-kor kezdhettük meg a svédasztalos reggeli elfogyasztását. Rajtunk kívül talán két pár volt a Panzióban, Ők viszont általában akkor jöttek le, amikor mi már elindultunk a buszunkhoz. Nem sok jóval kecsegtettek a meteorológusok. Elég egybehangzóan nagyobb esőzést jeleztek a mai napra. Reggel is már lógott az eső lába. Sajnos most elég pontosan ráhibáztak a mai napi viszonyokra. Sokan megijedtek ettől, így mindössze 9 fő szállt fel a buszra, hogy megtegye a mai napra kiírt túrát. A többiek eltébláboltak Bakonybélben, több-kevesebb gyaloglással töltötték el az idejüket. Nyolc óra után nem sokkal elindult a buszunk Csehbányára, ahonnan a piros kereszt jelzésű úton mentünk el Öreghálásig, a KDP piros útvonaláig. Ezek voltak a mai lehetőségek:

Útvonal: Csehbánya (365 m, ) – Öreghálás (405 m, , ) – Pápavár oldala (400 m, ) - Vörös János séd (323 m, ) – Witt-kilátópont (402 m, ) – Odvaskő Panzió (260 m, )
Minősítő pontszám: 33+7,6+1=42 pont

Alternatív útvonal: Odvaskő Panzió (260 m, ) – Bakonybél (265 m, , ) – Tönkölös-hegy (515 m, , ) – Vár-hegy (436 m, , ) - Odvaskő Panzió (260 m, , )
Minősítő pontszám: 18+1+1=20 pont

Csehbánya központjában szálltunk le az autóbuszból. Rögtön azzal kezdtük el a mai napot, hogy felvettük az esőköpenyeinket. A 9 főből senki sem ijedt meg az esőtől, nem szállt vissza az autóbuszba, pedig lehet, hogy jobban járt volna! De ez csak délután derült ki! A kis faluból hamar kiértünk, 20 perc után már létrán keltünk át egy erdészeti kerítésen. Az esőköpenyeink miatt alig ismertünk egymásra. Az eső váltakozóan hol jobban, hol kevésbé, de folyamatosan, szünet nélkül esett. 1030-kor értük el a Közép-Dunántúli Piros útvonalát Öreghálásnál. Ekkor a piros jelzésen balra fordultunk, elindultunk Pápavár felé. Az eső miatt nem láttunk semmit a környékből, nem győztünk az orrunk elé nézni. Mindenhol patakokban folyt a víz, kereste az útját a mélyebb területek felé. Egy idő után az ember immunissá vált a tocsogó bakancsai miatt. Egy kisebb rétnél üggyel-bajjal átkeltünk a Fekete-séden. Itt a piros körjelzés levisz a Tiszta-víz-forráshoz. Normális turista időben igen kényelmes lett volna a mai túránk, de nekünk most nem ez adatott meg. A Pápavár-alja bélyegzőhelyhez 1140-kor érkeztünk meg. Az itteni bélyegző kódja KDP PH 06. A KDP-s füzeteink eláztak, pár perc alatt saláta lett belőlük. Nagy meccs volt a bélyegzés! Sietősen, 10 perc alatt elvégeztük az adminisztrációt, indultunk tovább a Pápavár és a Kis-Pápavár csúcsok oldalában egy meglehetősen jó állapotban levő erdészeti köves úton.

Eszünk ágában sem volt kitérőt tenni a közeli Pénz-lik barlanghoz, mely a Hajszabarna csúcs alatt található. Kb. 1 km után elhagytuk a jó minőségű köves utat, de továbbra is nagyjából párhuzamosan haladtunk vele. Az ösvényünk kivételesen sokkal tekervényesebb volt, mint az erdészeti út! Találkoztunk egy kis időre megint az úttal. Ezelőtt 100 méterrel lehet lemenni a Király-kúthoz, a piros körjelzésen. Ismét párhuzamosan haladtunk az úttal egy ösvényen, kb. 1 km-en keresztül, majd jobbra végleg eltávolodtunk az úttól. Elindultunk lefelé a Vörös-János-séd völgyébe. Egy darabig jól haladtunk, de néhol túl közel haladt az ösvényünk a patakhoz. Máskor alig csordogál víz benne, de most megáradt, elég cifra kerülőket kellett megtennünk, hogy haladjunk előre. Meguntuk ezt egy idő után, a térkép alapján láttuk, hogy felettünk nem sokkal jobb kézre egy jó erdészeti út van, mely ugyanúgy lemegy az Odvaskő Panzióig, mint a piros jelzésünk.

A Gerence-patak előtti sorompónál ágazik ki a kék keresztjelzés. Ezen lehet eljutni a bakonyi Gyilkos-tóhoz. A Közeli Hubertus-laknál szép tavaszi tőzikés hely van a patak mentén. Amint átkeltünk a Gerence hídján, meglepetve láttuk a patak megáradását! Ennyi vizet még sohasem láttunk hömpölyögni a patakban, estére az áradat már a hidat ostromolta. A Panzió emberei is csodálkozva szemlélték az áradatot. A vizes ruháinkat lecseréltük, mindjárt komfortosabban éreztük magunkat. Mindenesetre kemény napot tudtunk le! 1800-kor megvacsoráztunk, elbeszélgettünk a történtekről. Persze mindenki az időjárás előrejelzést figyelte. A holnapi nap már kedvezőbben fog alakulni!