2020 augusztus 31, Szakosztályi találkozó - Százhalombatta

A nyár utolsó naptári napján tartottuk meg a szakosztályi találkozónkat a megszokott Százhalombattai Óvárosi Közösségi Házban. Szép számmal jöttünk össze, 50-en voltunk. A szakácsunk és segítői már 12-kor megkezdték a főzés előkészületeit. A vacsorára marhalábszárból készített gulyás készült. Ez is már évekre visszamenőleg hagyomány. Négy órai kezdés lett megcélozva, szépen gyülekeztek a turistatársak. A frissebbek megterítették az asztalokat, elosztották a hozott italokat, süteményeket. Persze közben volt idő elbeszélgetni az elmúlt időszakról. Sokan nem is találkoztak egymással a koronavírus miatti karantén folytán az első félévben. Öt órakor a szakosztályvezető rövid beszédet tartott, ismertette az elmúlt időszak főbb eseményeit. Sajnálatos módon, a koronavírus miatt csak júniusban kezdődhettek meg a túrák. A mai találkozóig két bükki és egy szekszárdi-dombsági túrát tudtunk lebonyolítani. Szeptember 5-9 között Aggtelek környékén gyalogolhatunk. Szállásunk Aggteleken, a Nomád Baradla Kemping és Turistaszállóban lesz. Bár mind több rossz hírt lehet hallani ismét a koronavírusról, reméljük nem hiúsul meg az ötnapos túrasorozatunk.

A szakosztály anyagi helyzete fokozatosan romlik a busz költségek, az egyéb kiadásaink növekedése miatt. Bár még nem kell megkongatni a vészharangot, emiatt jövőre valószínűleg meg kell emelni a busz-hozzájárulási költséget. Ennek alternatívája lehet, hogy tömegközlekedést fogunk igénybe venni a túrázáshoz. Kissé macerásabb lesz így, de sokunknak már ingyen van a közlekedés. Ez azért nem szívderítő dolog, de ez van! A tagdíj emelése nem várható. Az idei túrákon átlagban több mint 40 fő volt a részvételi arány! A Szakosztály 108 tagja rendelkezik valamilyen minősítési fokozattal! 108 főnek bronz, 75 főnek ezüst, 37 főnek arany, 19 főnek érdemes, 4 főnek pedig kiváló fokozata van! Sok turistatársunk ezeket a fokozatokat többször is teljesítette! A teljesítők köre valamelyest lecsökkent. Egyrészt az egyéni túranaplók vezetése lanyhult, másrészt a magasabb fokozatok teljesítéséhez több év szükséges. Nőtt a különböző jelvényszerző túramozgalmat teljesítők száma. Nyolcan járták végig a Pest Megyei Piros útvonalát. Az Országos Kék Túrát 15-en teljesítették. Ezen felül az Alföldi Kéket 5-en, a Dél-Dunántúli Rockenbauer Pál Kék Túrát 7 fő teljesítette, ezek közül egyik társunk immár másodszor. A Közép-Dunántúli Piros útvonalát 19-en, ezek közül egyik társunk immár harmadszor járta végig. A túra teljesítői 3 db megyei kitűzőt és egy jelvényt kaptak a teljesítményükért! A Balatoni Kék Túra bejárásáért 22 társunk kapott kitűzőt. Igazán szép teljesítmények ezek! Jelenleg is több egyéni túranapló, illetve AK-s és OKT-s füzet van leadva az MTSZ-nek. A karantén, a nyári szünet, az irodaházuk átalakítása lelassította az egyébként sem gyors elbírálást. Rossz hírt is közölt a jelenlevőkkel. A mostani állapot szerint a Pest Megyei Természetbarát Szövetség meg fog szűnni jövőre. Nincs utánpótlása a vezetőségnek, és úgy tűnik, az MTSZ sem támogatja a működését. Pedig fontos funkciója volt/van a megyei szervezetnek. Ki sem lehet találni, hogyan fog enélkül működni a turisták társadalma.

Beszélt továbbá a www.termeszetbaratok.hu honlapunkról. Rossz néven vette, hogy kevesen látogatják a honlapot, nem aktívak ebben a tagjaink. Holott a fenntartására évente több mint 50.000.- Ft-t költünk el a közös pénzből! Elképzelhető, hogy jövőre megszüntetjük a fenntartását. Aki tudja, mentse le az Őt érdeklő, a hálón levő anyagot. Ezután következett a vacsora. Jól sikerült a gulyás, mint mindig, mindenki elégedett volt szakácsunk teljesítményével, tapsot érdemelt! Pár embernek repeta is jutott. A vacsora után következett a sütemények kóstolgatása. A sütemények mellett még egy nagy adag palacsintát is kaptunk! Az est hátralevő része beszélgetéssel telt el. Hét óra után rendet raktunk a teremben, összepakoltunk. Jó volt ismét együtt lenni, jól sikerült a nyárbúcsúztató összejövetelünk. Legközelebb Aggtelekre, az ötnapos túrára megyünk el. Az Országos Kék Túra Aggteleki-karszt és a Cserehát szakaszát szeretnénk bejárni. Reménykedünk a kedvező időjárásban, bízunk a koronavírusos mizéria csökkenésében.

(A mellékelt képek Bagotai Saci (BS), Muskovics András (MA) felvételeiből kerültek kiválasztásra)