2014 október 30, Jelzés festés II. - Biai-dombság

Második jelzésfestési túránkra csütörtökön került sor. Hétköznap lévén, csak hárman jöttünk össze. Kilenc óra körül már az Iharosi futballpályánál voltunk. Szétosztottuk a kellékeket, majd elindultunk a piros keresztjelzésen a Szily kápolna felé. Készre festettük ezt a szakaszt, mivel vasárnap csak a fehér alapok készültek el. A piros szakaszt folytattuk tovább a Nyakas-kő irányába. A meglévő jelzések eléggé rapszodikus állapotúak voltak. Vannak egészen jól jelzett részek, de vannak olyanok is, hogy turista legyen a talpán, aki elsőre a helyes irányba fordul. Mivel nagyon sok helyen kellett javítanunk a jelzéseket, relatíve nem haladtunk gyorsan. Külön figyelmet fordítottunk az elfordulásokra, kanyarokra, a nyíltabb területekre. Összességében ennek ellenére a bevállalt teljes útvonal felénél tarthatunk, sőt a bonyolultabb fele készült el, a hátralevő szakaszokban már sok lesz az egyenes útvonal. Kellemes, festésre alkalmas időnk volt ma is. Remélhetőleg ha az időjárás kedvező lesz a későbbiek során is, akkor hamarosan befejezzük az első nagy festési projektünket. Győri Bandi, József Laci és jómagam újítottuk fel ezt a szakaszt:

Útvonal: Iharos, futballpálya () - Szily kápolna () - Szarvas-hegy () - Öreg-hegy () - Nyakas-kő () - vissza, Iharos, futballpálya (, )
Túratáv: 4,5x2=9,0km
Emelkedő: 200x2=400m
Jelzésre fordított emberóra: 21 óra

(A mellékelt képek Muskovics András (MA) felvételeiből kerültek kiválasztásra)