2014 április 12, Kerékpártúra - Csepel-sziget

Idén korábban érkezett meg a tavasz. Véletlenül, az éves túraterv készítése során az első kerékpáros túrát a megszokottnál előbbre hoztuk, mintha ráéreztünk volna a kedvező időjárásra. Ugyan aggódtam valamennyire az időpont végett, de végül is szerencsénk volt, igazán kellemes viszonyok között kerekezhettünk a Csepel-szigeten. Minden üde zöld már, sőt a nyárfák is szórják a termésüket. Az alábbi útvonalat jártuk meg:

Útvonal: Százhalombatta - Tököl - Szigetújfalu - Ráckeve - Szigetszentmárton - Szigetcsép–Tököl - Százhalombatta
Minõsítõ pontszám: 20+12,5+1=34 pont

Időközben martonvásári lettem, emiatt némi többlet kilométerrel kezdtem a túrát. Mire átértem Százhalombattára, már bemelegedtem a hűvös reggel ellenére. Megbeszélés szerint az első találkozóhely az Ebatta kultúr kocsmánál volt, itt már 2 kerékpáros várakozott rám. Némi várakozás után elindultunk az Óvárosi komp felé. Itt már többen várakoztak, de a többség csak később érkezett meg. Nem mindenki jelentkezett a kiírásnak megfelelően a kért időpontig, a pontos létszám csak a komp indulásakor derült ki. Ahhoz, hogy kedvezményt kapjunk az átkeléshez, egy kérvényt kellett előzetesen írnom, ehhez pedig kellett a résztvevők száma. Persze ezt nem találtam el, többen voltunk a kérelemhez képest. Rendesek voltak a kompnál, végül is mindenki kedvezményesen, 50%-kal olcsóbban kelhetett át a Dunán.

Mire eljött az indulás ideje, 34-en jöttünk össze! A kerékpáros túrákon még soha ilyen nagy létszám nem volt! Elég vegyes csapat verődött össze, a kis gyerekeken keresztül, a nyugdíjasokig bezárólag minden korosztály képviseltette magát. Többen most vették elő a kerékpárjaikat a téli pihenő után. A komp megtelt, még egy gépkocsi is jött velünk a szigetre. Áttérve a Tököli oldalra, kiosztottam pár útvonal vázlatot és a látnivalók ismertetését. Tökölön keresztül elindultunk Szigetújfalu felé. Közben letértünk a Vízművek keskeny aszfaltos útjára, itt forgalommentesen tudtunk néhány kilométert haladni. Később visszatértünk az országútra. De nem sokáig kerekeztünk az országúton, néhány kilométer után újra letértünk Szigetújfalun a Vízművek útjára. Itt az ivóvíz kutak mellett haladtuk. A korábbi években mindig a településen keresztül bicikliztünk, az idén a komp kikötő felé vettük az irányt. Emiatt 1-2 km-t földúton kellett tekernünk, de jó állapotban volt az út, simán elértük Szigetújfalu komp kikötőjét. Itt csatlakoztak hozzánk az Ercsiből komppal érkezők.

Nem sokat lehetett hallani Ercsi monostoráról, pedig furcsa módon itt állt valamikor a kompkikötő mellett. Komolyabb feltárási, kutatási munkákat még nem folytattak a területen, pedig nagyon szép faragott kövek előkerültek innen, sokat beépítettek Szigetújfalu templomába. A Duna alacsonyabb vízállásnál más romok is láthatóak itt, egy római kori hadi kikötőnek a maradványai. Ezt búvárok próbálják feltárni, szonár segítségével már feltérképezték. Elhagyva a kikötőt, Ráckeve felé vettük az irányt. Kissé hűvös, de napos időben érkeztünk a HÉV sorompójához. Itt összevártuk a csapatot, hogy egyszerre érjünk be a városba. A híd mellett, a piac elején álltunk meg lepihenni. A társaság kapott 1 órát, hogy szétnézzen a piacon és felfrissítse magát a visszaindulás előtt. A pihenő után a Savoyai kastély mellett elhaladva hagytuk el Ráckevét.

A főutat elhagyva, nyaralók és hétvégi házak közé vezetett az utunk. A jó időben egye több helyen lehetet látni embereket dolgozni a házak környékén. Nemsokára elértük Szigetszentmártont, itt volt újabb lehetőség egy kis regenerálódásra, betértünk egy cukrászdába. Fagylaltozás következett, csak lassan ment a kiszolgálás, nem voltak ekkora létszámra felkészülve a cukrászdát üzemeltetők. A végén persze mindenki megkapta az adagját. A cukrászda után nem sokkal elváltak útjaink az ercsi különítménytől, mi meg Szigetcsép felé vettük az irányt. Jó időben, jó tempóval kerekeztünk, mikor Szigetcsép központjában telefonhívást kaptam, defektet kapott az egyik társunk. Irány vissza, közel 4 km-t kellett visszatekernem. Gyors segítség után ismét tovább mentünk, de igyekezni kellett, hogy még időben elérjük a 15 órás kompot. A csapat vége akkor futott be, mikor a komp már a folyó közepén járt. Végül is mindenki elérte a 15 órás kompot.

Gondolom senki sem bánta meg a mai kerekezést. Jó időnk volt, élményekkel gazdagabbak lettünk, kellemesen el lehetett fáradni. Ráadásul néhányan még hivatalosak is voltunk egy kis szalonnasütésre, mellyel igazán szépen zártuk a napot. Legközelebb május végén fogunk kerekezni, Sárbogárd környékének megismerése lesz a cél.

A résztvevők:
Sefcsik Zsuzsa, Ferenczi Ági, Békes Erzsi, Borbás István, Szabó Zsolt, Lázár József, Muskovicsné Fenyvesi Éva, Geréb Gyárfásné, Bagotai István, Bagotai Istvánné, Bagotai Viktória, Kovács István, Kovács Istvánné, Keresztényi Istvánné, Gazsi István, Gazsi Istvánné, Smid Tibor, Zsila Sándor, Cseke Imréné, Cseke Áron, Szeifertné Tóth Erika, Ruff József, Ruff Lívia, ifj. Ruff József, Ruff Tamás, Megyeri Zsuzsa, Tóth Lehel, Tóth Botond, Bokros Katalin, Bíró Ibolya, Hasznosi Gyula, Hasznosi Gyuláné, Kiss Tibor, Gergely László, Kulcsárné Feledy Marianna, Wlukoszki Sándor

(A mellékelt képek Szabó Zsolt (SzZs) felvételeiből kerültek kiválasztásra)