2012 december 9, Keressük a Mikulást - Budai-hegység

A szokásos év végi utolsó szakosztályi túránk a Mikuláskeresõ túra volt. Ezt a túrát régóta a Pest Megyei Szövetség szervezi, a tavalyi évhez hasonlóan ismételten a Duna túloldalára, Csömör környékére buszoztunk. Elég nehezen született meg a kiírás de ennek ellenére szép számmal jelentkeztek a turistatársak. Elvétve volt visszamondás - a buszon 38-an foglaltunk helyet - de késõbb, a túra kezdetén, Csömörön még ketten csatlakoztak a társaságunkhoz. Hét órakor indultunk el Százhalombattáról. Hideg, szeles idõnk volt, repkedtek a mínuszok. Csak bízni lehetett a kellemetlen szél megszûntében. Tárnok, Érd, Budapest, Kosztolányi Dezsõ tér után teljes volt a csapat. Csömör HÉV állomás volt a kiindulási pontunk ahová nem is találtunk el elsõre. Rövid túra is volt, gondolni kellett a kisebb gyerekekre is. Ezek voltak a lehetséges útvonalak:

Útvonal: Csömör, HÉV állomás () - Kálvária () - Zsellér-földek () - Mikulás () - István-hegy (, , ) - M3 autópálya () - Fót, Károlyi kastély (-)
Minõsítõ pontszám: 30+4+3=37 pont

Alternatív útvonal: Csömör, HÉV állomás () - Kálvária () - Zsellér-földek () - Mikulás () - Csömör, HÉV állomás
Minõsítõ pontszám: 15+2+3=20 pont

A HÉV állomáson hagytuk buszunkat, a rövidebb távot választók ide jöttek vissza. A csömöri temetõ mellett indultunk el a nem rég felújított sárga jelzésen. Egy kisebb kapaszkodó árán jutottunk fel a Csömöri Kálvária dombra. Nem sokkal késõbb egy vízmosás tetején gyalogoltunk az akácosban. A vízmosásban motorosoknak építettek ki egy ügyességi pályát. A rövid erdei szakasz után visszatértünk Csömör házai közé. Kicsit tekeregtünk a házak között, majd egy kis patakocskát keresztezve ismét kiértünk a faluból. Parlagföldek között mentünk tovább a sárga jelzésen. Egy széles vízmosásba ereszkedtünk le, továbbra is északi irányba haladtunk. A Zsellér-földeknél visszafordultunk Csömör felé. A szél már szerencsére elállt, a kitett területen napsütésben tudtunk gyalogolni. Egy 90°-os jobb kanyar után megtaláltuk az erdei Mikulást.

A mi csapatunk ért ide elsõnek pedig már két busz is utolért bennünket a csömöri HÉV állomáson. De ott sok kis gyerek volt, õk pedig jóval lassabban haladnak hozzánk képest. A Mikulás mellett Krampusz is volt a gyerekek örömére. Többször is megpróbált elillanni a Mikulás csomagokkal, de a gyerekek mindig utolérték, majd visszakísérték a Mikuláshoz. Egy kis éneklés után megkapták a csomagjaikat. Virgácsot egyikük sem kapott. Persze a felnõttek sem maradtak ki az ajándékozásból. Elbeszélgettünk a Mikulás túrát szervezõk PTSZ vezetõivel, majd a többi szakosztály beérkezését elkerülendõ keveredést, a Mikulás és a Krampusz koncentrálását az újonnan beérkezõkre, úgy döntöttünk, tovább indulunk. A rövid túrásaink innen mentek vissza a Csömöri HÉV állomásra.

Mi továbbra is a sárgával jelzett utat követtük. Csömör felett a Zsellér-földek szélén haladt az utunk. Elhaladtunk egy kavicsbánya mellett, majd egy útszéli Pléhkrisztus keresztnél balra fordultunk a sárga keresztjelzésen. Betértünk egy erdei fenyvesbe, kb. 2km-t haladtunk az erdei úton. Ezután ismét jelzést váltottunk, mikor elértük a magasfeszültségi nyiladékot. Ettõl kezdve a sárga háromszögjelzésen haladtunk Új-hegy felé. Két jobbos irányváltás után értük el István hegy tetejét ahonnan szép kilátásunk volt Fótra. Miután kinézelõdtük magunkat, egy völgyben lementünk az üdülõházak közé. Persze már ez sem üdülõövezet, nagyon sokan állandóan itt laknak. Az M3-as autópálya elérésekor balra fordultunk, az autópályával párhuzamosan elmentünk a felüljáróig. Az autópálya keresztezése után csalódottan vettük tudomásul, hogy a tervezett rövid úton nem tudjuk elérni Fótot. Kénytelenek voltunk kerülni, ezért kimentünk a forgalmas Dunakeszi-Fót mûútra.

Nem esett jól ez a 2km-es szakasz de Fót központját ezen a mûúton értük el. Szerencsénkre az út mellett széles padka volt, így biztonságosan gyalogolhattunk. A buszunk a híres Ybl templom mellett várt ránk. Rövidtúrásainknak volt ideje megnézni a Károlyi kastélyt, mivel elõttünk egy órával ideérkeztek. A templom zárva volt, így csak kívülrõl néztük meg. Az édesség kedvelõk szerencséjére egy cukrászda is volt a közelben, Õk odamentek. 3 óra után pár perccel indultunk hazafelé. Tulajdonképpen szép idõnk volt, ezzel a túrával fejeztük be a 2012-es évet. Sokan szorgalmasan gyûjtögették pontjaikat a minõsítéshez, remélhetõleg jövõre tovább fognak lépni.

Nem maradt más hátra Nekem, mint a szakosztály vezetõjének, hogy minden kedves turista társamnak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket, Boldog Új Évet, valamint sikeres, élményekben gazdag túrákat kívánjak a következõ évre minden szakosztályi tagnak.

(A mellékelt képek Muskovics András (MA) és Szabó Zsolt (SzZs) felvételeibõl kerültek kiválasztásra)