2022 július 31-07, Bakony környéki kerekezés - Balaton-felvidék

2022 augusztus 3. szerda, Balatonalmádi-Alsóőrs-Tihany-Siófok-Balatonfűzfő-Balatonalmádi

Elérkezett a negyedik nap. Ez is autós nap volt, a találkozó Balatonalmádi ALDI parkolójába lett meghirdetve. Meglepően sokan jöttek el a találkozó pontra, a balatoni nap igen csak felkeltette az érdeklődést. Az indulás 830-ra volt előirányozva, senkire sem kellett várnunk, igy elég hamar eltudtunk indulni. 200 m után már a Balatont kerülő kerékpáros úton tekerhettünk. Az út rövidesen a strandhoz ért, ettől kezdve a tó közelében haladt. Az úton érezhetően megnőtt a forgalom, sokan kerekeztek a kellemes időben. Mi közel negyvenen voltunk, néha eléggé széthúzódtunk, gyakran kellett összevárni a csapatot. Ez a két variáció került meghirdetésre a mai napra:

Útvonal: Balatonalmádi – Alsóörs – Csopak – Balatonfüred – Tihany – Zamárdi – Siófok – Balatonvilágos - Balatonakarattya – Balatonkenese – Balatonfűzfő – Balatonalmádi

Minősítő pontszám: 40+6+1=47 pont
Alternatív útvonal: Balatonalmádi – Felsőörs – Lovas – Paloznak – Csopak - Balatonfüred, Tihany – Balatonfüred – Csopak – Alsóörs - Balatonalmádi
Minősítő pontszám: 11+2+1=0 pont

Balatonalmádit elhagyva már összenőtt települések voltak, sokszor azt sem tudtuk melyik településen is vagyunk, nem tudtuk merre is járunk. De mivel a kerékpárút nagyjából a vasúttal párhuzamos, az állomásokon láttuk a település nevét. Alsóörs, Paloznak, érintésével Csopakra érkeztünk, itt megálltunk a Szent József forrásnál. Ez is egyike a Balaton-felvidéki szénsavas forrásoknak. Elhagyva Csopakot nemsokára Balatonfüredre érkeztünk meg 930-kor. A parti sétány forgalma még nem volt nagy, gyorsan elértük a kikötőt. Az ismert szobroknál készítettünk pár csoportképet. Újdonságként hatott Bujtor István szobra, akit Csöpinek ismertünk meg a filmekből. A Berzsenyi forrásnál összevártuk egymást, majd elindultunk Tihanyba, hogy átkompoljunk a túloldalra. A csapatban eredetileg többen úgy gondolták, hogy csak Tihanyig jönnek el, majd visszafordulnak Balatonalmádiba, de olyan jó tempóban haladtunk, hogy csak 2 fő fordult vissza. 1030-kor érkeztünk meg a kikötőbe. A kompok folyamatosan forogtak, elég hamar átértünk Szántódra. A csapatnak 3 kompra volt szüksége, hogy mindenki Szántódon legyen.

Szántód után Zamárdi következett, a kerékpárút közvetlenül a part mellett vezetett. Szántód után nem erőltettük a csapat összetartását, mert egyre többen álltak le pihenni és fürdeni. Kb. 15 fő Siófokig velem tartott, itt tartottunk egy ebédszünetet. Innentől teljesen esetleges volt, hogy éppen kivel találkoztunk, mivel már voltak előttünk is, mögöttünk is a csapatból. Ahogy haladtunk tovább, egyre nagyobb házak, hotelek mellett vitt el az utunk. Az épületek egymást érik a parton, minden be van építve. Balatonvilágosnál kétfelé válik az út, az egyik a magasparton halad, remek kilátással, a másik lent a parton, a Club Aligán keresztül. Az alsó utat választottam, ezen még nem kerekeztem, pedig legalább nyolcszor voltam errefelé. Most nyitva volt az út, éltünk a lehetőséggel. Ez a rész egykort párt elitnek volt az üdülője. Ebek harmincadja lett, hagyták leromlani, az enyészet képe látszódik mindenhol. Az üdülőt elhagyva már Balatonakarattya parti részén jártunk, de nem úsztuk meg hogy a magaspartra felkapaszkodjunk, itt is tolni kellet kerékpárjainkat. Nemsokára Balatonkenese következett. A szabad strandon megálltunk egy jó órára, jól esett kicsit kinyújtózni, felüdülni. A pihenő után, Balatonfűzfőn keresztül jutottunk vissza Balatonalmádiba, az ALDI parkolójába.

Minden elismerésem a csapatnak a mai teljesítményéért, hiszen 2 fő kivételével mindenki teljesíttette a távot, ráadásul mindenki időbe be is fejezte, időre hazaért a vacsorára.

(A mellékelt képek Szabó Zsolt (SzZs) felvételeiből kerültek kiválasztásra)