2017 április 8, Kerékpártúra - Csepel-sziget

Itt a tavasz, itt az év első kerekezése. A héten igazi áprilisi időjárás volt: meleg, napsütés, szél, eső, hideg, felhős idő, szóval változékony. Érdeklődtek előre, hogy mik a kilátások, de én sem tudtam mit mondani. Annak ellenére, hogy pénteken még esős volt az idő, szombatra szép napsütésre ébredtünk. Élénk volt szél, ami megnehezítette a napunkat, de elrontani nem tudta. A törzstagokon kívül nem is tudtam, hogy kik fognak jönni, mivel többen a reggeli időtől tették függővé az indulást. Ez volt az útvonal:

Útvonal: Százhalombatta - Tököl - Szigethalom - Majosháza - Ráckeve - Szigetszentmárton - Szigetcsép - Szigetmajor - Tököl - Százhalombatta
Túratáv: 63km (Ebből 30km földút)
Minősítő pontszám: 30+16,5+5,5=52 pont

Az indulás reggel 8-ra volt megbeszélve az E-Batta elé. Azt tudtam, hogy többen is a komphoz mennek, de hogy jön-e valaki az E-Battához azt nem tudtam. De mivel itt is volt találka én oda mentem. De rajtam kívül nem volt ott senki, így egy kis várakozás után tovább indultam a komphoz. Itt már voltak néhányan, így lassan gyűlt a csapat. Közben, míg nőtt a létszám a komposnál érdeklődtem az adható kedvezmény után, azért 30%-ot sikerült kapni. Indulásra 12 fő gyűlt össze, ugyan volt néhány lemondás a szél miatt, de ez a létszám, amit még könnyen át lehet látni és egybe tartani.

A komppal áthajóztunk Tökölre. Az idén a megszokott útvonalakat elhagyva Szigethalom felé vettük az irányt. Először Tököl mellékutcáin próbáltuk követni az Európai kerékpárúttat, de nem a legjobb a táblázása, így rögtön az elején nem a jó úton indultunk el, de hamar visszafordultunk így nem volt nagy kitérő. Így értük el Szigethalmot. Itt a temetőnél letértük az útról, hogy megnézzük a most kiépülő pihenő, és szórakoztató központot: Emese parkot. Van itt középkori skanzen, állat korház, vadaspark, mini vasút, szóval minden, ami egy családi kikapcsolódáshoz kell. Mivel mi még korán érkeztük így még nem tudtuk megnézni a lényeget, de azért körbe tudtunk egy kicsit nézni.

Az Emese parkot elhagyva folytattuk az utunkat a Ráckevei Duna hídja felé: Taksony vezér-híd. Itt átkeltük a túlpartra és újra már csendes úton nyaralók és horgász helyek mellet vezettet az utunk. Érintettük Majosházát, majd pedig Duna sornál értük el a Ráckevére vezető hidat, az Árpád-hidat. Itt visszatértük a Csepel-szigetre. A hídon átkelve megálltunk a híd lábától induló piacnál, itt megettük a jól megérdemelt lángost majd bejártuk a piacot, mivel már dél elmúlt, így már erősen pakoltak, de azért még körbe lehettet nézni. Itt elváltunk az egyik túra társuktól, akiért autó érkezett.

Egy kis pihenő után folyattuk az utunkat, a települést a HÉV állomásánál hagytuk el. Letértünk a nyaralók felé, ahol újra csendes, de szembeszeles úton haladtuk Szigetszentmárton felé. A települést elérve megálltunk egy cukrászdánál, ahol felfrissítettük magunkat, majd elindultunk tovább Tököl felé, érinttetük Szigetcsépet, végül elértük Tökölt és a kompot. A csapat a szembeszél miatt elégé széthúzódott, viszont mivel csak mi voltunk a kompon így még fel is tarthattuk az indulást, addig, míg az utolsó befutok is beérkeztek. Nagy tapssal és még nagyobb örömmel vártuk a befutókat. Így már teljes létszámban érkeztük vissza Százhalombattára.

Aki eljött, az egy új útvonalat ismerhetett meg Ráckevére és a szél ellenére ragyogó időbe kerekezhetett, így igazi tavaszi élménybe részesülhetett. Láthatta az ébredő természetet, a sok virágzó fát és illatok, ami maradandó élményt jelent. De teljesítménynek sem utolsó, mivel 63 km tettük meg és sokaknak ez volt az első útja, így még nem mindenki igazodott hozzá a bicajához. Legközelebb a május 27.-én a Velencei-tóhoz megyünk, de ott sem a legkönnyebb tókerülést tesszük meg, hanem a nyolcast, ami a dombságot is megkerüli. Viszont lesz kis túra is, ami a 'sima' tókerülés.

(A mellékelt képek Szabó Zsolt (SzZs) felvételeiből kerültek kiválasztásra)