2015 augusztus 4, Pest Megyei Piros bejárás - Kerékpártúra

A tavalyi év útjelzési akciójának hatása képpen bevállaltuk 2015-re a Pest Megyei Piros útvonalának Csepel-szigeti egy részének a rendbe rakását, az útvonal felújítását. Bandi barátommal úgy döntöttünk, hogy először bejárjuk az adott szakaszt, hogy lássuk, milyen feladat vár ránk. A nyolcórási kompnál találkoztunk, Bandi Érdről, én Tárnokról kerekeztem el idáig. Az átkelés után Tököl utcáin elmentünk a tököli HÉV állomásig, majd megkerestük a sárga jelzést. Ezen indultunk el Szigethalom felé. Az látható volt, hogy sokan nem használják ezt a sárga jelzésű útvonalat, sok értelme nincs ennek a jelzett szakasznak. Tíz óra környékén értük el a Taksony vezér hidat, talán Szigetszentmiklóshoz tartozik. Igazából innen indultunk el a PMP Csepel-szigeti útvonalának bejárására.

A hídfőtől nem sokára a jelzés lekanyarodik a Duna partra. Mivel igen meleg volt, betértünk a Karám vendéglőbe. Jól esett a hideg sör! Ezután a jelzés hosszan követi Ráckevei-Duna partját. A jelzések tulajdonképpen rendben vannak, a baj ezzel a szakasszal az, hogy nem a jelenlegi szabványos méretű jelölések vannak felfestve, illetve a régiek már elég kopottak. Hihetetlenül kevesen tartózkodnak kint a hétvégi házakban, horgászt gyakorlatilag nem is láttunk a Ráckevei-Duna partján! Pedig a házak többsége szépen rendbe van téve, nyoma sincs a korábbi zajló életnek! Így kerekeztünk el a Majosházával szemben levő Csépi szakadékig. Így nevezik ezt a holtágat, mely helyi természetvédelmi terület. Pár száz méter után Szigetcsép utcáin tekertünk. Egy kis kocsmánál ismét megálltunk a nagy melegre való tekintettel. A Szigetcsépi HÉV állomásnál balra fordultunk, majd 100 méter után jobbra kereszteztük a síneket.

Elindultunk a Nagy-Duna felé. Nagyon homokos volt az út, többször csak tolni tudtuk a kerékpárjainkat. Közel a Tökölt Szigetújfaluval összekötő műútnál, a Vízműnél balra fordultunk. A Vízmű környéki védőzóna be van kerítve, tulajdonképpen tilos itt idegeneknek tartózkodnia. Nem is érthető, hogyan került ide a PMP itteni nyomvonala. A jelzések sem követhetőek, nagyon hiányosak. Talán az a szerencse, hogy a három kb.2 km hosszúságú U alakú szakasz egyenes. Ezt a szakaszt mindenképpen meg kell szüntetni, helyette a vasút mentén haladó piros keresztjelzést kell átfesteni a PMP útvonalának. Visszatértünk a HÉV vágányok mellé. A sínek melletti földes úton kb. 2,5 km-t tekertünk, majd jobbra elkanyarodtunk egy erdei szakaszra. Itt meglepődve tapasztaltuk, hogy a régi átvezető utat megszüntették, vagy 3 méter magas földgáttal! Kemény dolog volt a kerékpárt áttolni a gáton, de 300 m után ugyanez várt ránk egy becsatlakozó útnál. Vélhetőleg valaki a saját erdőtulajdonát szeparálta el így a többi területtől. Pedig nem egy komoly erdőállományról van szó! A második torlasz után viszont simán eljutottunk Szigetújfaluba. A temető mellett elhaladva értük el a település szélső házait. A központban megálltunk negyedórára kipihenni az eddigi fáradalmainkat. Egy korsó sör után hazafelé fordultunk, a mai napra ennek a szakasznak a bejárását terveztük.

A hazavezető útnak a Nagy-Dunával párhuzamosan északra haladó aszfalt utat választottuk. Ezen már sokszor kerekeztünk, az úton nincs nagy forgalom. Tököl előtt, a Szent Anna kápolnánál megálltunk öt percre, egy óra után nem sokkal. Mivel még Tökölön is megittunk egy sört, csak 14 óra előtt értünk le a komp kikötőhöz. Hiába is siettünk volna, csak óránként jár a komp. Miután átkeltünk Százhalombattára, meglátogattuk az egyik turista társunkat. Elmeséltük Neki az útvonal bejárását, kipanaszkodtuk magunkat az igen meleg idő miatt. Összegezve a mai napi PMP bejárást, az útvonal elég jól jelzett, nem nehéz követi, két szakasz kivételével. A gond inkább a jelzések szabványosra való átfestése. Ezen a szakaszon ez 4-5 napba fog kerülni. Októberre céloztuk be ezt a munkát. Végül is az alábbiakat teljesítettük a mai napon:

Útvonal: Tárnok - Százhalombatta - Tököl () - Szigethalom () - Szigetszentmiklós () - Szigetcsép () - Szigetújfalu () - Tököl -Százhalombatta - Tárnok
Túratáv: 96km (ebből 60km földút)
Emelkedő: 200m
Minősítő pontszám: 60+18+2=80 pont



Ugrás az elsőre

(A mellékelt képek Muskovics András (MA) felvételeiből kerültek kiválasztásra)

Muskovics András
szakosztályvezető


© 2006-2024 természetbarátok.hu