2015 június 6, Kerékpártúra - Budapest környéke

Azt hiszem beköszöntött a nyár, a bicajozás előtti héten már nem nagyon ment a hőmérséklet 25 fok alá. De még mindig ideálisnak mondható az idő a kerekezéshez, bár már többen is előre panaszkodtak a várható nagy melegre. Ezt az útvonalat terveztük megjárni:

Útvonal: Százhalombatta - Érd - Nagytétény - Budatétény - Diósd - Törökbálint - Érd - Tárnok - Százhalombatta
Túratáv: 55km (ebből 15km aszfalt)
Minősítő pontszám: 40+7,5+3=48 pont

Most is Martonvásárból indultam, így 13km megtételével érkeztem a megbeszélt találkozóhelyre. Kicsit késtem, mivel az egyik kanyarban a földúton, a vizes füvön sikerült kicsúsznom. Emiatt már nem mertem annyira tekerni. A találkozó ponton már hárman vártak rám. Mivel találkozási pontként még egy helyszínt beszéltünk meg a Régészeti Parknál, nem sokat időztünk, elindultunk a második pontra. Mire odaértük, a csapat már elindult a következő Érdre a Termálfürdőhöz.

Százhalombattát a Régészeti Parknál hagytuk el, jó minőségű kövesúton haladtunk Érd felé. Érd határában a Római úton csak le kellett gurulnunk. Hamar elértünk a fürdő melletti forráshoz, itt várakozott ránk a Battai másik csoport. Az Érden hozzánk csatlakozókkal így már teljessé vált csapatunk, 11-en voltunk. Mivel senkinek sem volt kedve a minaret felé menni, egyből a Duna gátja felé vettük az irányt. Itt kitűnő aszfaltos kerékpárút van egy darabig, de egy idő után elfogy, majd csak egy kis ösvény vezet a füves gát tetején. Így jutottunk el a 6-os főúthoz.

Sajnos a főutat nem tudtuk elkerülni, néhány kilométert a forgalmas úton kellett megtenni. Az első lehetőségnél letérünk az ártérre. Itt földúton elmentünk az első aluljáróig, amely átvezet az főút és a vasút alatt. Az aluljáró túloldalán már megpillantottuk a Száraz-Rudnyánszki kastélyt. Nem tudtunk bemenni, mivel a Kastély Múzeum nyitására még egy órát kellett volna várakoznunk. Kis pihenő után tovább folyattuk az utunkat. Budatétény érintésével Diósd volt a következő cél. Az út mind jobban emelkedett, a csapat szétszóródott. A 7-es út melletti MOL kútnál vártuk össze a lemaradókat. Elővettük szendvicseinket, tízórai szünetet tartottunk. A pihenő után Diósd központját kereszteztük, majd a Diósdi Kőbánya felé kerekeztünk felfelé.

A kőbányánál ismét megálltunk, megnéztük a kőfejtőt. Az utunk átvezetett a felső bányán, itt már csak toltuk kerékpárjainkat a meredek kapaszkodó miatt. Nemsokára kiértünk az aszfaltútra, majd elértük az M0-s autópályát. Egy gyalogos felüljárón áthaladva értük el Törökbálint határát. Az Anna-hegyi kilátót céloztuk meg, itt tartottuk meg az ebédszünetet. Akinek kedve volt, felment a kilátóba, ahonnan szép panoráma van a közvetlen környékünkre.

Ebéd után a piros majd a zöld jelzésen kerekeztünk, ez volt a nap legkellemesebb szakasza. Hűvös, árnyas erdei úton nyomtuk a pedált. Nemsokára újból elértük a M0-s autóutat, most viszont aluljárón át kereszteztük. Áttérve az aluljárón egy személygépkocsival találkoztunk, aki az M0-s benzinkúthoz szeretett volna eljutni. Nem is tudom, hogyan keveredhetett ide. Mivel két hölgy volt a kocsiban, megpróbáltuk Őket kivezetni civilizált területre. Volt egy részletes térképem a környékről ezt oda adtam, hátha segít Nekik. Szóval a legjobban járható úton visszamentünk Velük a házak közé, itt elváltunk Tőlük. Mi Érd Parkváros felé vettük az irányt.

Érdet elérve nemsokára az M7-es autópályát kereszteztük egy gyalogos hídon. A főút mellett levő cukrászdánál megálltunk. Jó helyen volt a cukrászda, mivel a szomszédságában egy söröző volt, így egy megállásból mindenki megkaphatta, amire vágyott. A kis pihenő után nem sokkal elhagytuk a házakat, egy mezőre értünk ki. Most lengedezett az árvalányhaj, majd nemsokára a levendulás mellett kerekeztünk. Itt majd mindenki megállt egy kis virágszedésre. A levendulást elhagyva csak gurulnunk kellett lefelé a Sóskúti útig. A körforgalomnál a csapat szét vált, a többség a Tárnoki Peca tó érintésével Érd felé vette az irányt. Az érdiektől itt elváltak a battaiak, Ők a legrövidebb úton Százhalombatta felé vették az irányt. A várost az Erőmű mellett elhaladó Csenterics úton érték el.

Mivel még csak 14 óra volt, nem akart mindenki hazamenni. Ketten még folytattuk a kerekezést, Sóskút érintésével Etyekre mentünk még el. Egy kis borozás után szétváltunk egyénileg folytattuk az utat hazafelé. Nekem 84 km lett a mai kerekezés eredménye. Azt hiszem, egy igen kellemes bicajozás volt a mai nap, bár a meleg megnehezítette a dolgunkat. Aki részt vett a mai túrán, az nem bánta meg. Legközelebb kerekezés a szokásos Etyeki túra lesz szeptemberben.

A résztvevők: Lázár József, Szabó Zsolt, Kulcsárné Feledy Mariann, Keresztényi Istvánné, Gergely Ilona, Geréd Jutka, Vlukovszki Sándor, Ferenczi Ági, Győri Endre, Győri Endréné, Dobák Péter.

(A mellékelt képek Szabó Zsolt (SzZs) felvételeiből kerültek kiválasztásra)