2014 november 5, Jelzés festés III. - Biai-dombság

Harmadik jelzésfestési túránkra szerdán került sor. Az időjárás előrejelzések szinte késő nyári időt prognosztizáltak mára. Igazuk lett, 24°C körül volt a levegő hőmérséklete, felhő alig volt az égen! A hétköznap ellenére nyolcan jöttünk össze, hogy folytassuk a megkezdett munkát. Geréd Jutka, Ferenczi Ági, Kovi Mari, Kovi Pisti, Gyenes Pisti, Győri Bandi, József Laci és jómagam. Két személygépkocsival jutottunk el a Nyakas-kő alatti parkolóba. Az eszközök szétosztása gyorsan ment, páran még felmentek a Nyakas-kőre, mielőtt elkezdtük a munkát. A piros jelzésen a Gesztenyés felé indultunk. Ismét két festő csapat állt össze, a többiek előkészítették a helyeket, kivágták a felesleges bokrokat, cipelték a kellékeket. Egy mély szakadékot kerül meg az út. A térkép szerint a csúcsból ágazik ki a piros keresztjelzés. Egy jól járható út indul el innen, de mindössze két régi jelzést találtunk meg ezen a szakaszon. Egyébként is úgy tűnt, mintha csak tervezték volna ezt a szakaszt, de sohasem volt jelezve! Eldöntöttük, hogy a térkép szerint útvonalat felfessük a Sóskút felől jövő piros jelzésig. Rengeteg jelzés került felfestésre a piros eléréséig. Másnap viszont meglepődtem, mikor ellenőriztem a bejárt útvonalat a turistautak.hu weblapon. Ott a Nyakas-kőtől indították a P+ átkötő utat és a becsatlakozó részt is rövidítve vitték fel a piros jelzésig!

Mikor elértük a piros jelzést, kialakítottuk a csomópontot, majd elindultunk Biatorbágy felé. Az egyik 90°-os jobb kanyarban eléggé halványan, de megleltük a turitautak.hu szerinti P+ becsatlakozást. A kíváncsiságom folytán végigjártam ezt a szakaszt. Tulajdonképpen egy jól járható erdei ösvény a tölgyesbe, bár nem sokan használják. 4-5 db fóliával borított keresztjelzést találtam eléggé viseltes állapotban lefelé menet. Ugyanarra az útra jutottam el, melyet előzőleg megjelöltünk. Egy papír utalt arra, hogy a Biai felező túra útvonala lehetett ez, egyébként az útról nem vehető észre a becsatlakozás! Abban maradtunk, hogy az általunk festett útvonal alkalmasabb a piros útvonalak összekötésére, nem változtatunk az általunk felfestett szakaszon. A Dobogó-hegyet keresztezve jó hosszú egyenes szakasz következett. Kereszteztük az Iharosra vezető aszfaltutat, mely a volt katonai rakéta bázishoz vezet. Nemsokára szép kilátásban lett részünk, Törökbálintot, Budaörsöt, Budakeszit ölelő hegyeket nézhettük. Előttünk az M1-es, az M0-ás autópályák, továbbá a Budaörsi-medence volt látható. Szépen kirajzolódott a Budaörsön levő Törökugrató sziluettje.

Nem sokkal később balra fordultunk egy idős állományú tölgyesbe. A tölgyes ki volt ritkítva, elektromos vezetékkel körbekerítették. Előbb jobbra, majd balra kellett fordulnunk. Egy irtás szélén találtuk magunkat. Az irtást keresztezi a piros jelzés, szerencsére több hagyásfa van a területen, így jelenleg egyértelmű az ösvény jelölése. Az ebédidőnket a Kő-orral szemben töltöttük el. Annyira jó volt az idő, hogy napozni is tudtunk. A szünet után visszafordultunk, készre festettük a jeleket. A P+ jelzés végén hárman elindultunk a Gesztenyés felé felfesteni a fehér alapokat. A többiek befejezték a reggel elkezdett szakaszt. Nekünk nagy szerencsénk volt, a Gesztenyésig tökéletes volt a felfestés, semmit sem kellett dolgoznunk ezzel a szakasszal. A mai nap után már tényleg elmondhatjuk, hogy a felújítás nagyobbik része elkészült, csupán a Sóskút felé eső piros szakaszok vannak hátra. Ezek hossza kb. 10,8 km. Remélhetőleg a következő héten is kedvező lesz az időjárás, így befejezhetjük az idei felújítási projektünket.

Útvonal: Nyakas-kő () - P+ kiágazás () - P+ becsatlakozása a P jelzésbe () - Kő-orr túlsó oldala () - vissza, Nyakas-kő (, , ) - Gesztenyés ()
Túratáv: 7,0x2=14,0 km
Emelkedő: 296+184= 480m
Minősítő pontszám: 21+9,6=31 pont
Jelzésre fordított emberóra: 56 óra



Ugrás az elsőre

(A mellékelt képek Muskovics András (MA) felvételeiből kerültek kiválasztásra)

Muskovics András
szakosztályvezető


© 2006-2024 természetbarátok.hu