2014 október 26, Jelzés festés I. - Biai-dombság

Hosszas készülődés után megszerveztük az első jelzés festő túránkat a Biai-dombságba. Előzőleg megvásároltuk a szükséges kellékeket, festékeket, ecseteket, vonókést, stb. A szabványos jelzés sablonok is már jó ideje rendelkezésre álltak. Most éppen szünet volt a szakosztályi túrákban, ideje volt a gyakorlatban is kipróbálni, mennyire tudunk haladni a jelzett útvonalak rendbetételében. Vasárnapra heten jöttünk össze, hogy próbára tegyük a képességeinket. Két személygépkocsival mentünk le Biatorbágyra a vasútállomáshoz. Nyolc óra után nem sokkal együtt volt a csapat. Elosztottuk a feladatokat, a kellékeket. Kis téblábolás után megtaláltuk a piros keresztjelzést, ez vezet le a Viadukthoz, a piros jelzések kiindulási pontjára. Ez aránylag megfelelően volt jelezve, talán ha 4 jelzést kellett korrigálnunk, pótolnunk.

A Viaduktnál eldöntöttük, hogy a Kő-orra vezető jelzést fogjuk először felújítani. Itt már hiányosabbak voltak a régi jelzések, de mivel két párosunk is volt a festési munkákra, meglepően jól haladtunk. A település végén volt gondunk, ki kellett találni, merre kell haladnia a piros jelzésnek. A térkép alapján kijelöltük az útvonalat, az utánunk jövőknek ez a kanyar már nem fog gondot okozni. Egy bővizű kiépített forrás is van a kanyar után, ezt is szabványos jelekkel láttuk el. A völgy folytatása maszek, elkerített részhez vezet, emiatt a jelzés balra, a kerítés mentén elkerüli a magánterületet. Ezt a szakaszt a házőrző kutyák ugatásától kísérve javítottuk ki. Törökbálinti turistákkal találkoztunk ezen a szakaszon, kihasználták a kellemes őszi időjárást, eljöttek megnézni a Kő-orr környékét, a Szily kápolnát.

Egy hosszabb egyenes szakasz után jobb 90°-os kanyar következett. Az első komolyabb kapaszkodón keresztül jutottunk fel a Kő-orra vezető gerincre, majd egy félkör megtétele után megérkeztünk a Kő-orrhoz. Az út egy pontjáról szép kilátás van Biatorbágyra, a logisztikai iparterületére. Az ebédidőt a sziklákon töltöttük el. Szép, enyhe napos idő volt. Az ebéd után kétfelé oszlottunk. Az egyik csoport a megtett úton visszafelé készre festette a jelzéseket. A vasútállomásról a munka befejezése után a 2 db személygépkocsival átjöttek az Iharosi futballpályához. A másik csoport keresztezte a mély völgyet, majd a piros keresztjelzést hozta rendbe a Szily kápolnáig. A kápolnánál is találkoztunk turistákkal, a kellemes idő kicsábította az embereket. Kisebb pihenő után a piros jelzésen nagy kanyart megtéve elindultunk Iharos felé. Természetesen ezt a szakaszt is kijavítottuk. A futballpályán éppen öldöklő meccs volt, a Viadukt SC a Pilisszentivánt fogadta. Mi is elnéztük egy darabig a viaskodókat, mint utóbb kiderült, nem bírtak egymással, 3:3 lett a végeredmény.

Telefonáltunk a másik csapatnak, épp hogy befejezték a P+ készrefestését, elkezdték a Viadukttól jövő másik piros jelzésű út festését. Ezen a szakaszon teljesen eltűntek a régi jelzések, mivel a villanyoszlopokat két éve kicserélték. Még bőven volt időnk, mi a P+ jelzés alapozását végeztük el a Szily kápolnáig. A legközelebbi alkalommal majd a piros keresztjelzést fogjuk felfesteni a fehér alapokra. ½4-kor összegyűltünk, elpakoltuk az ecseteket, festékeket, szerszámokat. Megelégedetten indultunk hazafelé, szépen haladtunk a festéssel. Páran útba ejtettük a tárnoki Új-hegyet, koccintottunk az elvégzett munkára. A sofőrünk - mivel Ő nem ihatott - vigasztalásképpen viszont kapott egy üveg bort. Szerencsénk volt az időjárással, a következő héten folytatni szeretnénk a megkezdett munkát.

Az első festési munkában a következő turistatársak vettek részt:
Szabó Zsolti, Tercsi Judit, Gyenes Pisti, Kovi Pista, Győri Bandi, Vadász Gyuri és jómagam.

Az alábbi útvonalat jártuk be kétszer is:

Útvonal: Biatorbágy, vá. () - Viadukt () - Kő-orr () - Szily kápolna (, ) - Iharos, futballpálya () - Viadukt () - Biatorbágy vá. ()