2010 április 10, Kerékpár túra - Csepel-sziget

Itt van az április, megjött a tavasz. Kissé váratott magára, de melegszik az idő, a kerékpárok is előkerültek már. Ugyan sokan csak most porolták le, ez volt az első alkalom, hogy felültek rá. Az időjárás igazi áprilisi volt. Az előző napi jó időhöz képest változatos arcát mutatta. De az ellentmondó előrejelzések ellenére, a reggeli találkozón Százhalombattán, a kompnál 11-en gyűltünk össze. Tökölön és Szigetújfaluban még további 2+2 túratársunk csatlakozott a csapathoz.

A tervezett útvonal: Százhalombatta - Tököl - Szigetújfalu - Ráckeve - Szigetszentmárton - Tököl - Százhalombatta

A százhalombattai társaság a 9 órai komppal kelt át a Dunán. Itt csatlakozott hozzánk két pesti fiatal. A reggeli borús idő után, néha már kisütött a nap, így indultunk el a tököli ártéren Szigetújfalu felé. Elég jó minőségű földúton haladtunk. Közben felriasztottuk a természetet, fácánt, őz csapatot is sikerült megugrasztanunk. Nem sokkal később már jó minőségű szilárd útra tértünk, a vízművek kútjai mellett haladtunk tovább. A Dunai Finomító csővezetékeinél tértünk vissza a műútra, amely a gáton haladt tovább. Ezen az úton jutottunk el Szigetújfalu központjába.

Az első pihenő itt volt Szigetújfaluban, az I. világháborús hősi emlékmű melletti parkban. Itt csatlakoztak még hozzánk ketten Ercsiből. Ezáltal teljes lett a csapat. Aki nem készült megfelelő élelemről, a szomszédban lévő pékségben friss pékárut szerezhetett be. Pihenő után, virágzó gyümölcsfák által szegélyezett aszfaltúon hagytuk magunk mögött a települést. Szigetújfalu után, szántóföldek mellet haladtunk. Majd letértünk a megszokott útról, új útvonalon közelítettük meg Ráckevét. Újhegy érintésével, Telek településig jó minőségű aszfaltos úton haladtunk, majd a gáton kerekeztünk tovább. Itt már a nyomvályúkkal is meg kellett küzdeni. A gátról letérve, hol jó minőségű földúton, hol laza homokos úton haladtunk tovább. Ráckeve város szennyvíztelepénél értük el a várost. Tettünk egy kis kitérőt a szerb ortodox templom környékére, majd lekerekeztünk a Duna-partra, az Árpád hídhoz.

Itt egy hosszabb pihenőt tartottunk. Mindenki a saját kedvére és érdeklődésének megfelelően töltötte el a szabadidejét. A többség a híd lábától induló piacot választotta, ahol lángost lehetett vásárolni többek között. Az előző évekhez képest új látnivaló egy rekonstruált vízimalom, ami szerkezetében már elkészült. A pihenő után hazaindultunk, Ráckeve hangulatos utcáival búcsúzott tőlünk. A Savoyai kastélynál azért megálltunk pár percre. A várost elhagyva, letértünk az autóútról, az üdülő soron, a Duna-part mentén haladtunk Szigetszentmárton felé. Egy cukrászdánál álltunk meg, itt mindenki pótolhatta a hiányzó energiáit. Itt kettévált a csapat, ketten Ercsi felé kerekeztek, a komp kikötő felé. A többség később Szigetújfalu felé vette az irányt. Mielőtt Tökölre értünk volna, a börtön melletti kápolnánál bevártuk a szembeszél miatt széthúzódott csapatot. Majd együtt indultunk a kompig, hogy időben elérjük a 15 órai indulást.

Idén sem akadt vállalkozó kedvű a hosszabb túrára, de így is szép eredmény volt a közel 60 km, melyet teljesített a társaság. A többség csak most vette elő kerékpárját a téli pihenő után, így talán érthető a hosszabb táv elutasítása. Szerencsénk volt az időjárással is, bár eléggé változatos volt. Még egy kis szemerkélő esővel is találkoztunk, de mindent egybevéve jó kis kerekezés volt.

Következő kerékpáros túránk nyár elején, május 29-én lesz. Ekkor Budakeszi környékét fogjuk felkeresni.

A résztvevők:
Csurka Krisztina, Mátyus László, Mátyus Dávid, Mátyus Ákos, Kovács Ida, Sokorai Eszter, Kovács Gábor, Horváth Attila, Kapuvári Mihály, Petró Magdi, Muskovicsné Fenyvesi Éva, Sefcsik Zsuzsa, Kovácsné Takács Mária, Kovács István, Szabó Zsolt

(A csatolt fényképeket Szabó Zsolt készítette)