2008 április 5, Csepel-sziget

Itt van az április, megjött a tavasz, melegszik az idő, előkerültek a kerékpárok! Így semmi akadálya nem lehetett, hogy felkerekedjünk a szokásos tavaszi kerekezésünkre, irányt vegyünk Ráckevére. Az időjárás önmagát nem meghazudtolva igazi áprilisi arcát mutatta. Sokáig úgy nézett ki, eső és élénk szél nélkül nem ússzuk meg. De az időjárás kegyes volt hozzánk, egészen kellemes idő alakult ki a mai napra, még a nap is kisütött. Igazán sajnálhatja az a túratársunk, akit az időjósok elriasztottak a mai napi mozgástól. A reggeli találkozón az időjárás ellenére is 13-an összegyûltünk.

Útvonal: Százhalombatta - Tököl - Szigetújfalu - Ráckeve - Szigetszentmárton - Szigetcsép - Szigetmajor - Tököl - Százhalombatta

9 órakor találkoztunk a százhalombattai kompnál. Néhány perc alatt át is jutottunk a tököli oldalra, kezdetét vette a kerekezés. A komptól a város felé vettük az irányt, elhaladtunk a katolikus templom mellett, itt tértünk rá a Szigetújfalu felé vívő útra. A várost elhagyva, elhaladtunk a fiatalkorúak börtöne mellett. Nem sokkal később letértünk a vízmû szolgálati útjára, itt a vízkivételi kutak mellet haladtunk tovább. Később a Dunai Finomítót ellátó csővezetékek mellett visszatértünk az országútra, mely részben a gáton halad Szigetújfaluig.

Az első pihenő Szigetújfaluban volt, az I.. világháborús hősi emlékmû melletti parkban. Aki nem készült megfelelő élelemmel, a szomszédban lévő pékségben friss péksüteményt szerezhetett be. Pihenő után Szigetújfalú szép, virágzó gyümölcsfák által szegélyezett úttal búcsúzott tőlünk. Utunk során gyümölcsösök és lovas tanyák mellett haladtunk el. Nemsokára feltûntek Ráckeve tornyai, majd bekerekeztünk Ráckeve városába.

Az első megállónk a Savoyai-kastélynál volt. Körbenéztük a környék legimpozánsabb barokk kastélyának udvarán. Most szállodaként és vendéglőként üzemel. Ezután irányt vettünk Ráckeve másik nagy nevezetessége, a szerb ortodox Boldogasszony templom felé. Ez a város legrégibb építménye, XV-ik.századból való gótikus templom. A templom érdekessége a külön álló harangtorony, mely középkori alapokra épült, barokk felépítménnyel. A nevezetességek megtekintése után csapatunk az Árpád hídhoz érkezett. A híd lábánál megtekinthettük a szombatonként esedékes piacot. Az az érdekessége, hogy a Ráckevei-Duna melletti sétányt az árusok, vásározók még ma is csónakkal közelítik meg. Egy kis nézelődés után elbúcsúztunk Ráckeve hangulatos utcáitól.

A várost elhagyva, letértünk az országútról, az üdülősoron, a Dunapart mellett haladtunk Szigetszentmárton felé. Látszott hogy itt a tavasz, elég sok ember szorgoskodott a kertekben. Egy kisebb megálló után, Szigetcsépen áthaladva értünk vissza Tökölre. Mivel még volt jó fél óránk a 15 órai kompig, még a reptér felé is elkerekeztünk. Visszafelé már a gáton értünk a komphoz. Ekkor egy kissé szemerkélni kezdett az eső, de ez nem vette el senkinek sem a kedvét.

Idén nem volt vállalkozó a hosszabb túrára, de így is szép eredmény volt az a közel 70km, amit a csapat letekert. A társaság többsége csak most vette elő a kerékpárját a téli pihenő után. Páran azért megéreztük a nap végére kerékpárunk ülését! De senki sem panaszkodott különösképpen, a kerékpárjaink is jól viselkedtek, az időjárással sem volt gond.

A következő kerékpáros túránkat nyáron, június 7-ére szervezzük. Ekkor Pusztaszabolcstól a Velencei-tó érintésével szándékozunk visszakerekezni Százhalombattára.

A túra résztvevői: Németné Egervári Katalin, Németh Gábor, Borkó Gabriella, Völgy Tamás, Gazsi István, Gazsi Istvánné, Kovács Ida, Elek Szilárd, Sokorai Eszter, Kapuvári Mihály, Baki Sándor, Sefcsik Zsuzsa, Szabó Zsolt.

(A csatolt fényképeket Szabó Zsolt készítette)