2007 október 13, teljesítménytúra - Budai Kilátók

Hideg őszi napon került másodszor megrendezésre a "Budai kilátók" címmel jelzett teljesítmény túra. A túrát szakosztályunkból jómagam és Liszkai Krisztián teljesítettük Foltos névre hallgató kutyám kíséretében.

A túra célja a Budai hegységben a kilátók, népszerû kirándulóhelyek ismertetése, a fizikai állóképesség szinten tartása, fejlesztése volt. A túra szintideje 7 óra.

Rajt a Normafától indult a János hegy irányában. Utunk első állomása Budapest legmagasabb (529m) pontján található neoromán stílusban épült Erzsébet kilátó volt, ahonnan most is sokan gyönyörködtek Budapest csodálatos panorámájában. A kilátót Schulek Frigyes tervezte.

Továbbhaladva a Szépjuhászné felé, a Nagy-hárs-hegyen a Kaán Károly kilátó-hoz érkeztünk, ahonnan tiszta időben tág horizontú kilátás nyílik a Börzsönyig, sőt a Mátráig is. Itt tartottunk egy rövid "tízórais" szünetet majd Kis-hárshegyre vitt tovább az utunk, ahol az ellenőrző pont a Kis-Hárshegyi kilátó tövében volt, mivel a kilátóra sajnos nem lehet felmenni. Baleset veszélyes, javításra szorul. Remélem, hogy előbb-utóbb lesz pénz a felújítására.

A következő szünetet a Tarnai-pihenőnél tartottuk, idáig eljutva érintettük Fekete-fej, Vöröspocsolyás-hát útvonalat közben a Petneházy lovardánál egy kis paci-simogatással társítva. Mire a pihenőhöz értünk szerencsére kitisztult az idő, így a látvány igazán mesés volt, és csodás őszi színek köszönnek vissza a fotókon.

Következett az utolsó emelkedő: Nagy-Kopasz hegy, Csergezán Pál - kilátó, igazán impozáns építmény. A pontőrök trükkösen a kilátó harmadik emeletén várták a teljesítőket, így gondoskodva arról, hogy senki ne hagyja ki ezt a remek kilátást. Megérte!

Innen egy kényelmesen járható, kellemes 4 km következett Nagykovácsi-ig, pontosabban egy helyi kertvendéglő teraszáig, ahol a gratuláció, oklevél és "Budai-kilátók" feliratú bögre mellé egy kiadós meleg levest is kaptunk a rendezőktől.

Nagyon jó érzéssel töltött el, hogy szintidőn belül teljesítettünk. Jó volt az ismerős Budai hegységet újra felfedezni, rácsodálkozni szépségére.

A túrát a Tipográfia TE Természetbarát Szakosztálya rendezte.