2007 március 15, Budai hegység

Március 15-én került megrendezésre a "Gyermekvasút Nyomában", 20 km hosszúságú teljesítménytúra, melyen szakosztályunk képviseletében vettem részt. A túra célja a Budai hegységben, a Gyermekvasút vonala mentén található kirándulóhelyek megismertetése, a fizikai állóképesség szinten tartása, fejlesztése. A túra szintideje 6 óra volt.

A túra a Széchenyi-hegy állomásról indult és valamennyi állomást érintve a Hûvösvölgy állomás mellett lévő Gyermekvasút Otthonnál ért célt. Utunk ellenőrző pontjai egy-egy nevezetes helyen és a Gyermekvasút állomásain voltak. Így érintettük a Széchenyi - kilátót (Ybl Miklós tervezte), előtte a Széchenyi - emlékoszlopot Széchenyi bronzmellszobrával (Stróbl Alajos alkotása). Megnéztük az erdei kápolnát, ahol külön jól eső érzés fogott el, hiszen csapatunkkal nem régiben jártunk ott. A budai hegyvidék egyik legszebb pontján a Normafánál is időztünk egy kicsit, hogy a ragyogó napsütésben gyönyörködjük a lábunk elé terülő Budapestben. Természetesen Kossuth- mellszobor mellett sem rohantunk el, amely e hely közelben, az istenszeme villában, 1837-ben történt elfogatásának emlékére állítottak. A Sváb-hegy legismertebb forrását, a Disznófőt, sem hagytuk ki és az Anna-réten keresztül Makkosmáriá-ra érkeztünk. Közben persze a Gyermekvasút állomásait sem hagytuk ki (Normafa megállóhely, Csillebérc állomás, Virágvölgy állomás). És akkor következtek a kilátók: Erzsébet kilátó, Kaán Károly kilátó. A Kis-Hárs-hegyi kilátó (melyre sajnos nem lehetett felmenni) irányába menet a Bátori - barlang vasajtóval lezárt bejáratát is láttuk a meredek sziklafalak között. Jánoshegy-, a Szépjuhászné-, Hárs-hegy állomásokat is érintve értünk el a Hûvösvölgyi Nagyrét-et, ahonnan egy végső erőpróbaként, igen meredek emelkedőn a Fazekas-hegy csúcsán várt a pontőr. Innen már csak leereszkedés volt a Hûvösvölgy állomásra, a Gyermekvasút Múzeumhoz. A célba érve ebédet kaptunk, és a Gyerekvasúttal visszautaztunk a kiindulási helyre.

Nagyon jó érzéssel töltött el, hogy az útvonal szinte minden helyén már a szakosztállyal többször is jártunk.

A túrát a Gyermekvasutasokért Alapítvány és a MÁV Rt Széchenyi hegyi Gyermekvasút és Modellező Szakköre rendezte.

A teljesítménytúrát, fordított menetirányban, éjszakai változatban is megrendezik, augusztus 19/20 éjszaka, ha lehetőségem lesz, rá elmegyek és örülnék, ha szakosztályunkból több túratársam is csatlakozna hozzám.

(A fényképeket Kutasi Zsuzsa készítette)