1997 Ausztria, Karawankák jutalomtúra

Zsinórmenetben hatodszor is Ausztriába lett megtervezve az ez évi jutalomtúra. Újítani szerettünk volna egy kicsit, így Ausztria déli részét vettük célba. A túra előtt 1 hónappal Georgiades Gábor, Simsik Győző és jómagam terepszemlére indultunk, hogy kinézzünk a Szakosztály részére egy alkalmas kempinget Klagenfurt környékén. Körbejártuk a Klagenfurttól déli irányban levő kempingeket, különösen a Turner See, Klopeiner See és a Gösselsdorfer See melletti kempingeket, mivel célunk a Karawankák és környékén levő hegyek bejárása volt. A Gösselsdorfer See melleti Sonnencamp kemping tetszett meg nekünk, a kemping vezetőivel meg is állapodtunk, augusztus 16-án érkezünk, 22-én távozunk. A jutalomtúra előtt 1 héttel átvizsgáltuk felszerelésünket, különös tekintettel a sátrakra, gumimatracokra, PB palackjainkra. Rendeztük a hátralévő tartozásunkat Gábornak. A sátrak elosztása is megtörtént, így mindenki vállalhatta választásának következményeit az esetleges rossz átvizsgálás miatt. Elég szép számmal vettünk részt a jutalomtúrán, 36 fő.

1997 augusztus 16. Utazás a kempingbe, Riegersburg megtekintése

Reggel hatkor százhalombattai társainkra hárult a feladat, hogy az előző héten összeállított felszerelésünket bepakolja az autóbuszba, figyelembe véve, hogy Tárnokon, Érden is kell még helyet biztosítani, na nem csak a felszállóknak, hanem a személyes csomagjaiknak is. A 8-as főúton mentünk Rábafüzes irányába. A bakonygyepesi parkolóban megálltunk, mozogni egy kicsit. Alighogy kiszálltunk a buszból, az egyik kerék felől sziszegést hallottunk. Defektet kaptunk, ez a jutalomtúra is jól kezdődött! Egyébként is Bakonygyepessel nincs szerencsénk, korábban, mikor Tirolba mentünk, itt derült ki, hogy az akkori sofőrünk otthon felejtette igazolványait, természetesen az útlevelével együtt! Akkor több mint 3 órát vártunk arra, hogy utána hozzák!

Na de vissza a jelenbe! A sofőr gyorsan a kerék aláhelyezte az emelőt, nehogy még nagyobb bajunk legyen, ha teljesen leeresztene. Így persze nem 20 percig, hanem másfél óráig tartott a pihenőnk! Fél 12-kor indultunk tovább, a határon nem kellett sokat várakoznunk, gyorsan ment az átkelés. Kettő órakor már az ausztriai mûúton haladtunk. Egy óra múlva Riegersburgba értünk, ahol két órát szántunk a hatalmas vár megtekintésére.

Riegersburg vára vulkáni kúpon emelkedik a Stájer tartományban, Feldbach városától nem messze. A XI. században kezdték kiépíteni Ausztria egyik legnagyobb várát, mai arculatát a XVII. századi átépítés során nyerte el. Ekkor építtette át Katharina Elisabeth von Galler bárónő a várat. Teljes épségben állnak a vár épületei, falai, bástyái, kapui. A több mint 100m magas andezit kúpra épített vár uralja a környéket. A vár a liechtensteini fejedelem birtokában van, a stájerek egyik kedvelt kirándulóhelye. A középkori vár megtekinthető vezetéssel. A kiállításokon kívül ragadozó madarakat is szoktak reptetni itt, ez nagy attrakció!

A vár megtekintése után tovább folytattuk utunkat a Gösselsdorfer See melletti Sonnencamp kempingbe. Mellékutakon közlekedtünk, lementünk a szlovén határ közelébe. Szerpentinezve mentünk föl a Koralpe egyik hágójára, buszunk eléggé szenvedett a meredek úton. Most inkább az autóbusz miatt álltunk meg 10 percre a hágóban. Lefelé még meredekebb, kanyargósabb volt az út a Dráva völgyébe. Lavamündnél keltünk át a Dráván, innen már nem volt messze kempingünk. Sötétben értünk a célállomásunkra, a korábbi kemping keresésünk és a sátorozó helyünk lefoglalása következtében gyorsan neki láthattunk a sátrak felveréséhez, a berendezkedésünkhöz. Így is majd éjfél volt, mire nyugovóra térhettünk.